A hatékony távmunka 3 titka

A hatékony távmunka 3 titka

Frissítve: 2023. február 8.

 

Fontos, hogy krízishelyzet idején is, legyen az egy Covid miatti leallás vagy bármilyen más nehezítő körülmény, mindig a legjobb döntéseket tudjuk meghozni. Igaz ez akkor is, ha a bizniszetekkel, vagy akár a munkatársaitokkal kapcsolatban álltak be olyan változások, amelyek nagymértékben befolyásolhatják a cég működését. Ilyenkor azonnal kell tudni reagálni, esetenként akár távmunka biztosításával. 

A Home Office mint távmunka

A Covid idején vált „népszerűvé” ez a lehetőség, az idő előrehaladtával pedig egyre fontosabbá, hogy a munkatársaink akár otthonról, távmunkában is dolgozhassanak. Ahhoz azonban, hogy ez megvalósulhasson, az egyik legfontosabb tényező a munkatárs és a munkahely, illetve a vezető között, a bizalom. 

Addig a pontig, amíg a munkatársak egy légtérben voltak az irodában, alapvetően látni lehetett, ki mit csinál, mennyit dolgozik. Nyilvánvaló, hogy ez nem egy abszolút objektív mérési szempont, de távmunka esetén, home office biztosításakor a vezetésnek még ennyi rálátása sincs a munkavégzésre. Jogosan merül fel minden vállalatirányítóban, hogy a munkatársak biztosan dolgoznak-e, vagy hogy ténylegesen elvégzik-e a munkájukat. 3 fontos dolgot javaslok most megfontolásra.

Hogy a távmunka sikeres legyen

  1. Bízz meg a munkatársaidban.
  2. Alakíts ki megfelelő rutinokat.
  3. Vezess be mérési rendszert

Úgy vélem, az első ponthoz nincs szükség külön kommentárra. A bizalom távmunka esetében alapvetően fontos. Higgy abban, hogy a munkatársaid elvégzik a rájuk bízott feladatokat, ehhez pedig biztosíts nekik mindent és támogasd őket. A második és harmadik pontról azonban beszéljünk egy kicsit részletesebben is.

A távmunkarutinok kiépítése

A rutinok egyik nagy előnye, hogy mindkét fél számára teljesen egyértelmű viszonyokat teremtenek. Mire is gondolok?

Például abban az esetben, ha a munkatársamnak a munkájáról szeretnél tájékozódni, érdemes bevezetni egy úgynevezett meetingrendszert, azaz megbeszéléseket a nap elején, de akár a nap végén is. Tartsatok tehát napindítókat és ha mód van rá, napzáró megbeszéléseket is.

A napindító mindig lehet kicsit hosszadalmasabb, hiszen a feladatok leosztása, nyilvánvalóvá tétele esetenként több időt is megkívánhat, a nap zárásaként pedig elegendő lehet csak röviden reflektálni, hogy mit sikerült elérni, mi volt a napi eredmény. Mondok ehhez egy saját példát.

A telefonos munkák esetében például nem az a legfontosabb, hogy hány ügyfelet sikerült felhívni (nyilván az is egy fontos mutatószám), hanem hogy annak milyen lett a konverziója, mi lett az eredménye. Ez az, amit a nap zárásakor érdemes megkérdezni, számon kérni a munkatársakon. 

Ez a fenti keretrendszer, ez a fajta viszonyrendszer, nagyon nagy segítséget ad a vezetőknek, a vállalkozóknak és a munkatársaknak is arról, hogy lényegében hogy fogtok együttműködni.

 

távmunka

Mérd magatokat!

Nem kell ragaszkodnod ahhoz, hogy reggel és este is meetingeljetek, ahhoz viszont mindenképpen, hogy valahogyan mérd a cég munkatársainak munkavégzését. Erre több lehetőségünk is van.

Napközben be lehet építeni egy-egy olyan eredmény-visszajelző eszközt, akár e-mailben, akár valamilyen drive-on keresztül (Excel-táblában, vagy egy speckó szoftveren, például Slacken keresztül), ahol a munkatársak státuszolnak, azaz beszámolnak arról, hogy az adott időszakban mit teljesítettek, hogyan haladtak a projektjeikkel.

Ezek a pici apróságok nagyon sokat fognak lendíteni azon, hogy a bizalom vezető és munkatárs között a távmunka hatására se csökkenjen. Ráadásul a munkatársak is egyértelműen látni fogják azt, hogy milyen keretrendszerben érdemes, vagy lehetséges együttműködni. 

Extra tipp

Adjuk meg a módját a home officenak. A távmunka is munka, és sokkal könnyebben megy, ha ennek megfelelően nem pizsamában, köntösben, hanem rendesen ráhangolódva végezzük azt. Ezek a látens pszichés tényezők is hozzájárulnak ahhoz, hogy a munkatársak könnyebben megbírkózzanak otthonról is a feladatokkal. Egy napindító épp ezt irányozhatja elő, hiszen arra nagy valószínűséggel mindenki felöltözik, igaz?

Ne feledd! Ha méred a munkatársaidat, ha eredményt, összefoglalót kérsz tőlük, ha rendszeresen beszéltek a nap elején és végén, sokkal nyugodtabban tudod a továbbiakban működtetni akár megváltozott környezetben is a cégedet. 

Ha segítségre van szükséged a rendszereid kialakításához, vedd fel velünk a kapcsolatot itt, vagy a Facebook, illetve LinkedIn-oldalunkon keresztül. Egy rövid beszélgetésben megnézzük, hogyan tudunk téged hosszútávon támogatni. Átnézzük az értékesítési folyamatodat, teszteljük az értékesítőidet és segítünk megtalálni a fejlődési pontokat is. Dolgozzunk együtt!

 További hasznos és érdekes tartalmakért kattints ide!

#figyeljünkegymásra #EgyüttMindentMegoldunk #ÚjirányokÚjsikerek

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Lépj velünk kapcsolatba