Szokták mondani, hogy a hosszútávú, tartós kapcsolat titka az, ha a felek csak ritkán találkoznak. Biztos van ebben is valami, de ha mindezt a bizniszedre, a vállalkozásodra vonatkoztatjuk, már nem állja meg a helyét.
Az értékesítési folyamataidat támogató segédanyagaim közül az egyik éppen ezért azzal foglalkozik, hogyan lehet az ügyfeleinkkel, vevőinkkel kialakított kapcsolatunk tartós. Elsődlegesen elmondható, hogy akkor, ha nincsenek gondok köztetek, vagyis a vevőd és te is elégedettek vagytok. Hogyan lehet ezt elérni? Úgy, hogy redukáljuk (sőt meg is szűntetjük) a vevő életében felmerülő frusztrációkat, kihívásokat. Rögtön adódik is az újabb kérdés, hogy hogyan?
Hogyan szüntesd meg a vevőid frusztrációit?
Két feladatunk van: lecsökkenteni a vevő frusztrációit, illetve segíteni a céljai elérésében. Ehhez meg kell nézned azt a folyamatot, amelyen a vevő veled kapcsolatosan végigmegy. Vizsgáld meg tehát az értékesítési folyamatod előtte-alatta-utána szakaszát és azon belül az összes lépést és mérföldkövet. Nézd meg,
- hogyan és mivel fogadod a vevőd az offline és online felületeiden
- mit teszel meg már most azért, hogy jól érezze magát (információk, segítség, támogatás)
- elég egyértelműek és követhetőek neki is a folyamataid (könnyen és gyorsan tud-e vásárolni).
Ezek után nézd meg azt is (lépésenként, azaz érintési pontonként), hogy mik lehetnek azok a frusztrációk, vágyak, kihívások, problémák, célok, amelyek a vevőid fejében ott vannak (pl. előítéletek). Ha ezt tudod, akkor megoldást is tudsz majd nyújtani.
Ha tehát megszűnteted a vevőd frusztrációját, úgy fogja érezni, hogy könnyű, laza, jó hangulatú, remek élményű szolgáltatásban vesz részt és ezért örömmel vissza is fog hozzád térni. Megmarad a fejében ez a pozitív lelki élmény, emlékezni fog rád, ezért semmi nem fogja indokolni, hogy ne hozzád menjen újra vásárolni.
Ezt tedd a tartós kapcsolat érdekében
A feladat tehát az, hogy
- gyűjtsd össze a vevőd kihívásait, lehetséges kérdéseit, frusztrációit, vágyait,
- mit szeret, mit nem a vállalkozásoddal kapcsolatosan,
- milyen szolgáltatásaid, részfolyamataid segítik őt az életében,
- melyek hátráltatják, gátolják.
Gondolj olyan egyszerű dolgokra, mint a honlapod lassú betöltése, nehezen letölthető anyagok, az ügyfélszolgálat elérhetetlensége, stb. Ezek mind olyan problémák, amelyek a vevőidnek zavarók lehetnek és nem jöhet létre közöttetek tartós kapcsolat.
Ezt megteheted már a listaépítés során is nemcsak a meglévő ügyfeleid esetében, hanem az első konvertálási folyamat alkalmával.
- Vizsgáld meg ehhez
- az ügyfélszolgálati visszajelzéseket,
- a beérkezett esetleges panaszokat,
- hibajelzéseket,
- gondolatokat, amelyeket a vevőktől kaptál.
Így tudni fogod, hogy min kell változtatnod a tartós kapcsolat érdekében. Ha nincsenek visszajelzéseid, végezz piackutatást, akár személyesen is, amikor a vevőiddel konzultálsz, vagy emailen keresztül kiküldött kérdőívvel, esetleg telefonbeszélgetés alkalmával.
Ha tudsz reagálni a vevőid frusztrációjára, úgy fogják érezni, hogy foglalkozol, törődsz velük, így biztos lehetsz abban, hogy tartós kapcsolat elé néztek.
Ha segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot itt, vagy a Facebook, illetve LinkedIn-oldalunkon keresztül. Egy rövid beszélgetésben megnézzük, hogyan tudunk téged hosszútávon támogatni. Átnézzük az értékesítési folyamatodat, teszteljük az értékesítőidet és segítünk megtalálni a fejlődési pontokat is. Dolgozzunk együtt!