A tartós kapcsolat titka

Szokták mondani, hogy a hosszútávú, tartós kapcsolat titka az, ha a felek csak ritkán találkoznak. Biztos van ebben is valami, de ha mindezt a bizniszedre, a vállalkozásodra vonatkoztatjuk, már nem állja meg a helyét.

Az értékesítési folyamataidat támogató segédanyagaim közül az egyik éppen ezért azzal foglalkozik, hogyan lehet az ügyfeleinkkel, vevőinkkel kialakított kapcsolatunk tartós. Elsődlegesen elmondható, hogy akkor, ha nincsenek gondok köztetek, vagyis a vevőd és te is elégedettek vagytok. Hogyan lehet ezt elérni? Úgy, hogy redukáljuk (sőt meg is szűntetjük) a vevő életében felmerülő frusztrációkat, kihívásokat. Rögtön adódik is az újabb kérdés, hogy hogyan?

Hogyan szüntesd meg a vevőid frusztrációit?

Két feladatunk van: lecsökkenteni a vevő frusztrációit, illetve segíteni a céljai elérésében. Ehhez meg kell nézned azt a folyamatot, amelyen a vevő veled kapcsolatosan végigmegy. Vizsgáld meg tehát az értékesítési folyamatod előtte-alatta-utána szakaszát és azon belül az összes lépést és mérföldkövet. Nézd meg,

  • hogyan és mivel fogadod a vevőd az offline és online felületeiden
  • mit teszel meg már most azért, hogy jól érezze magát (információk, segítség, támogatás)
  • elég egyértelműek és követhetőek neki is a folyamataid (könnyen és gyorsan tud-e vásárolni).

Ezek után nézd meg azt is (lépésenként, azaz érintési pontonként), hogy mik lehetnek azok a frusztrációk, vágyak, kihívások, problémák, célok, amelyek a vevőid fejében ott vannak (pl. előítéletek). Ha ezt tudod, akkor megoldást is tudsz majd nyújtani.

Ha tehát megszűnteted a vevőd frusztrációját, úgy fogja érezni, hogy könnyű, laza, jó hangulatú, remek élményű szolgáltatásban vesz részt és ezért örömmel vissza is fog hozzád térni. Megmarad a fejében ez a pozitív lelki élmény, emlékezni fog rád, ezért semmi nem fogja indokolni, hogy ne hozzád menjen újra vásárolni.

guruló iroda_tartós kapcsolat

 

Ezt tedd a tartós kapcsolat érdekében

A feladat tehát az, hogy

  • gyűjtsd össze a vevőd kihívásait, lehetséges kérdéseit, frusztrációit, vágyait,
  • mit szeret, mit nem a vállalkozásoddal kapcsolatosan,
  • milyen szolgáltatásaid, részfolyamataid segítik őt az életében,
  • melyek hátráltatják, gátolják.

Gondolj olyan egyszerű dolgokra, mint a honlapod lassú betöltése, nehezen letölthető anyagok, az ügyfélszolgálat elérhetetlensége, stb. Ezek mind olyan problémák, amelyek a vevőidnek zavarók lehetnek és nem jöhet létre közöttetek tartós kapcsolat.

Ezt megteheted már a listaépítés során is nemcsak a meglévő ügyfeleid esetében, hanem az első konvertálási folyamat alkalmával.

  1. Vizsgáld meg ehhez
  • az ügyfélszolgálati visszajelzéseket,
  • a beérkezett esetleges panaszokat,
  • hibajelzéseket,
  • gondolatokat, amelyeket a vevőktől kaptál.

Így tudni fogod, hogy min kell változtatnod a tartós kapcsolat érdekében. Ha nincsenek visszajelzéseid, végezz piackutatást, akár személyesen is, amikor a vevőiddel konzultálsz, vagy emailen keresztül kiküldött kérdőívvel, esetleg telefonbeszélgetés alkalmával.

Ha tudsz reagálni a vevőid frusztrációjára, úgy fogják érezni, hogy foglalkozol, törődsz velük, így biztos lehetsz abban, hogy tartós kapcsolat elé néztek.

Ha segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot itt, vagy a Facebook, illetve LinkedIn-oldalunkon keresztül. Egy rövid beszélgetésben megnézzük, hogyan tudunk téged hosszútávon támogatni. Átnézzük az értékesítési folyamatodat, teszteljük az értékesítőidet és segítünk megtalálni a fejlődési pontokat is. Dolgozzunk együtt!

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Lépj velünk kapcsolatba