Automatizált értékesítési folyamat előnyei – Példákkal 1. rész

Az üzleti világ folyamatosan változik és fejlődik, és a siker kulcsa sok esetben az alkalmazkodásban rejlik. Az automatizált értékesítési folyamat éppen ezért manapság egyre jelentősebb szerephez jut a vállalkozások életében. Ahogy az ügyféligények és a piaci környezet állandóan alakul, az innovatív megoldások felé fordulás válik létfontosságúvá az üzleti növekedés és hatékonyság szempontjából.

A hagyományos értékesítési módszerek már nem képesek teljes mértékben kiaknázni a modern technológia és digitalizáció adta előnyöket. Ebben a dinamikus üzleti környezetben a manuális folyamatok időigényesek és gyakran előfordulnak benne emberi hibák. Azoknak a vállalkozásoknak, amelyek előre kívánnak lépni a versenytársaik mögül, meg kell tanulniuk kihasználni a digitális automatizáció nyújtotta lehetőségeket.

Ebben a blogcikksorozatban felfedezzük az automatizált értékesítési folyamatok világát, különös hangsúlyt fektetve a Customer Relationship Management (CRM) rendszerekre. Megvizsgáljuk az automatizált folyamatok és az ügyfélkapcsolat-kezelés közötti szoros kapcsolatot, valamint feltárjuk, hogy miként segíthetik ezek az innovatív technológiák az értékesítési csapatokat növekedésre és sikeres eredmények elérésére. Áttekintjük a CRM-rendszerek által nyújtott lehetőségeket, az ügyfélintelligencia erejét és a személyre szabott kommunikáció előnyeit, amelyek mind-mind elősegíthetik az ügyféllojalitást és az értékesítési folyamat hatékonyságát.

 

Az automatizált értékesítési folyamatok és az ügyfélkapcsolat-kezelés közötti szoros kapcsolat

Vállalkozások és értékesítési szakemberek egyaránt figyelemmel kísérik az automatizálás által kínált lehetőségeket, és ennek a folyamatnak a megértése és alkalmazása ma már nem csak luxus, hanem az üzleti lét alapfeltétele.

Az automatizált értékesítési folyamatok lehetővé teszik az értékesítési csapatok számára, hogy hatékonyabban és gyorsabban reagáljanak az ügyfelek igényeire. Az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) során a rendszerekkel való integráció révén az adatok centralizálódnak, és a csapat könnyen követheti az ügyfelekkel való interakciókat, ezáltal javítva az ügyfélélményt és az ügyfél-elkötelezettséget.

Nézzük meg egy valós példán keresztül, hogyan szűrhetjük ki például a sok érdeklődőből, hogy kivel érdemes foglalkozni és kivel nem? Ki az, aki valóban érdeklődik a termékeink, szolgáltatásaink iránt és ki az, aki nem?

 

Példaeset

Az egyik ügyfelünk hitelközvetítésekkel, pályázatokkal foglalkozik, és így cégekkel dolgozik együtt. Az volt a legnagyobb kihívása, hogy folyamatosan jönnek be az érdeklődők, de jellemzően telefonon, az adataikat, kérdéseiket ezért papíralapon vezették. Nyoma sem volt automatizált értékesítési folyamatoknak.

Ezt követően direktben tartották a kapcsolatot, majd elindult egy végeláthatatlan emailcunami, amelynek a következménye katasztrofális volt: nem tudták pontosan, hogy melyik ügyfél milyen státuszban van, hol tart az egész folyamatban. Ekkor kerestek meg bennünket.

A probléma megoldására készítettünk egy előszűrési automatizált folyamatot, amelynek a lényege, hogy amikor valaki érdeklődött, akkor az előszűrési automatizált rendszerbe került, ahol kérdőíveket kellett kitöltenie. A válaszok alapján a rendszer automatikusan szelektálta a potenciális, illetve a nem releváns érdeklődőket, így míg korábban tízből három-négy érdeklődővel is feleslegesen foglalkozott a cég, az új rendszernek köszönhetően rögtön kiestek a szűrőn a nem igazi érdeklődők. Ügyfelünk végre ténylegesen potenciális vásárlókkal foglalkozhatott százszázalékos erőbedobással, a fennmaradt időt pedig a cégre tudta fordítani.

Belátható tehát, hogy az innovatív technológiák szerepe, ahogyan jelen esetben az automatizált értékesítési folyamaté a sales eredmények növekedésében és sikerességében igen nagy. Az automatizált technológiák, mint például az AI-alapú értékesítési eszközök is, lehetővé teszik az értékesítők számára, hogy jobban megértsék az ügyfél igényeit és preferenciáit. Ezen keresztül az értékesítési csapatok hatékonyabban tudják kezelni az ügyfélszerzést és a vevőmegtartási folyamatokat is, ami hosszú távú növekedést eredményez.

 

CRM-rendszerek nyújtotta lehetőségek az automatizált értékesítési folyamat részeként

A CRM-rendszer, amelyről korábban itt írtunk, összegyűjti és kezeli az ügyféladatokat, lehetővé téve az értékesítők számára, hogy kövessék az értékesítési folyamatokat és az ügyfélinterakciókat. Az adatok elemzése révén az értékesítők pontosabban megtervezhetik az értékesítési stratégiákat és felfedezhetik az eladási lehetőségeket.

CRM tábla automatizált értékesítési folyamatról

 

„Ha tudtam volna, hogy ezzel foglalkozol, biztosan tőled rendeltem volna meg a szolgáltatást!”

Volt már olyan helyzetben, hogy ezt mondták neked? Hogy rácsodálkoztak a termékedre, szolgáltatásodra, mert nem is tudták, hogy neked is van?

Az egyik ügyfelünk, egy biztonságtechnikai cég, kamerarendszerekkel, beléptető rendszerekkel foglalkozik. Egyszer egy érdeklődő kamerarendszerekre kért árajánlatot tőlük, amikor azonban kiment hozzájuk és találkozott velük személyesen, meglátta, hogy a beléptető kapuban beléptető rendszer is van. Rögtön rákérdezett, hogy honnan rendelték azt. Így tudta meg, hogy ez az ügyfelünk sajátja, és ő maga is értékesít ilyet. Ekkor hangzott el az ügyfél szájából ez a fenti mondat, azaz „hogyha tudtam volna, hogy ti is foglalkoztok beléptető rendszerekkel, akkor biztos, hogy tőletek rendeltem volna meg.”

Ennek a mondatnak a hatására keresett meg bennünket ügyfelünk és kérte a segítségünket. Létrehoztunk a CRM-rendszerében egy olyan sorozatot, egy úgynevezett onboarding-folyamatot (bevezető folyamat), amelynek a lényege, hogy

  • egyrészt tartsa a kapcsolatot az új vásárlóval, az új vevővel,
  • meg tudja erősíteni a cége szakmai megítélését, respektjét, hozzáállását, szakértői státuszát,
  • harmadrészt pedig, hogy bemutassa azokat a termékeket, szolgáltatásokat, üzletágakat, amelyekkel még foglalkozik.

Innentől kezdve, ha az emberek valamilyen termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban árajánlatot kérnek tőlük, megtekinthetik a teljes termék-, illetve szolgáltatásrepertoárt, és így megtudhatják, hogy a cég mi mindenben lehet még a segítségükre.

Az új automatizált értékesítési folyamat bevezetésének az lett a következménye, hogy ki tudták szűrni a fenti helyzeteket, és azt is megtudták, hogy valaki csak azért nem rendelt eddig tőlük, mert nem volt elég információja a teljes palettáról. Mondanunk sem kell, a forgalom azóta jelentősen megnövekedett.

Az értékesítési folyamatok automatizálásával és a CRM-rendszerek kihasználásával az üzleti világ új dimenziókat nyit meg az értékesítés területén.

Az automatizált értékesítési folyamatok által a csapatok hatékonyabban tudják kezelni az értékesítési folyamatokat és az ügyfelekkel való kapcsolatot, miközben az ügyfélkapcsolat-kezelés lehetőségei segítenek az adatok centralizálásában és az ügyfelek igényeinek jobb megértésében. Az ügyfélintelligencia és a személyre szabott kommunikáció pedig kulcsfontosságú eszközök az ügyféllojalitás és az értékesítési hatékonyság növelésében. Ezáltal a vállalkozások jobban felkészülhetnek a jövő kihívásaira, és fokozottabb versenyképességet érhetnek el a piacon.

Ha segítségre van szükséged a céged folyamataihoz, a rendszereid kezeléséhez, vedd fel velünk a kapcsolatot itt, vagy a Facebook, illetve LinkedIn-oldalunkon keresztül. Egy rövid beszélgetésben megnézzük, hogyan tudunk téged hosszútávon támogatni. Átnézzük az értékesítési folyamatodat, teszteljük az értékesítőidet és segítünk megtalálni a fejlődési pontokat is. Dolgozzunk együtt!

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Lépj velünk kapcsolatba