Az automatizált értékesítési rendszerek

Az automatizált értékesítési rendszerek olyan szoftveralkalmazások vagy platformok, amelyek célja az értékesítési folyamatok automatizálása és optimalizálása. Ez elég egyértelmű. Az ilyen rendszerek teszik ugyanis lehetővé a vállalatok számára, hogy hatékonyabban, ezáltal pedig sikeresebben kezeljék az értékesítési folyamatokat, növeljék az értékesítési eredményeiket.

 

Mit értünk értékesítési rendszerek alatt?

Az értékesítési rendszerek a marketingben különböző módszerek és folyamatok összességét jelentik, amelyek célja, hogy a termékünket/szolgáltatásunkat könnyen értékesíthessük a vásárlóknak. Ilyen rendszer többek között a

  • Direkt értékesítés, azaz amikor az értékesítő közvetlenül kapcsolatba lép a vásárlóval, és a terméket vagy szolgáltatást közvetlenül adja el neki. Ez lehet személyes vagy telefonos értékesítés.
  • Online értékesítés: Az interneten keresztül történő értékesítési folyamatot jelenti, amely lehet egy webáruház, egy online piactér vagy akár egy online árverés is.
  • Értékesítői hálózat: Ez egy olyan rendszer, amelyben az értékesítők (akár magánszemélyek, akár cégek) jutalékot kapnak az általuk eladott termékekből vagy szolgáltatásokból. A legismertebb példa erre az MLM (multi-level marketing) rendszer.
  • Nagykereskedelmi értékesítés: Ez a módszer az, amikor a termékeket vagy szolgáltatásokat nagy mennyiségben értékesítik további kiskereskedőknek vagy más vállalkozásoknak.
  • Partneri értékesítés: Ez a módszer olyan partnerségi megállapodásokat jelent, amelyekben két vagy több vállalkozás együttműködik az értékesítési folyamatban, és az értékesítési bevételt osztozik.

Ez persze csak néhány példa az értékesítési rendszerek közül, és a vállalkozások általában többet is alkalmaznak egyszerre, de az az igazán hatékony, ha az értékesítési rendszereinket – amennyire csak lehet – automatizáljuk.

 

automatizált értékesítési rendszerek_vevőszerzés

Az automatizált értékesítési rendszerek funkciói

Az automatizált értékesítési rendszerek különböző funkciókat kínálnak, beleértve az ügyfélkapcsolati kezelést (CRM), a marketing automatizálást, az értékesítési lehetőségek rendszerezését (az értékesítési folyamatok nyomon követését, elemzését), valamint az értékesítési teljesítmények értékelését is. Miről is van szó konkrétan? Nézzük meg egyesével.

  1. Az értékesítési folyamatok automatizálása alatt azt értjük, amikor a rendszerünk olyan értékesítési lépéseket intéz el helyettünk, mint az ajánlatok létrehozása, a szerződések előkészítése és az eladások nyomon követése. Sokkal könnyebb úgy dolgozni, hogy a rendszeresen ismétlődő „bürokratikus” feladataink egy működő rendszerben futnak, és mi koncentrálhatunk a lényegre, az ügyfeleinkre.
  2. A marketingfolyamatok automatizálásánál is hasonló elvek vannak érvényben, hiszen az automatizált értékesítési rendszerek általában olyan eszközöket is kínálnak, amelyek segítségével automatizálni lehet a marketing folyamatokat, például az e-mail kampányokat, a hírleveleket és az ügyfélmeghívókat is. Az automatizálás célja, hogy a vállalkozások hatékonyabbá tegyék a marketingtevékenységeiket, minimalizálják a humánerőforrás-igényt, növeljék az értékesítést, növeljék a konverziós arányokat, valamint javítsák az ügyfélélményt.

Az automatizálás során az üzleti vállalkozások olyan eszközöket használnak, mint például az e-mail marketing, a személyre szabott tartalom, a fent említett CRM (vásárlói kapcsolatkezelő) rendszerek, a webes analitika és az értékelési eszközök. Az ilyen eszközök segítségével a vállalkozások automatikusan kommunikálnak a potenciális vevőkkel, értesítéseket küldenek, személyre szabják az ajánlatokat, követik az érdeklődők tevékenységeit és azok alapján hatékonyabban alakítják ki a marketingstratégiájukat.

  1. Az adatok elemzése is sokkal könnyebb automatizálással, hiszen rengeteg időt megspórolhatunk azzal, hogy a szoftver begyűjti helyettünk az adatokat mind az értékesítési folyamatokról, mind a futó ügyletekről és még kimutatásokat is készít nekünk. Az adatok elemzése azért elengedhetetlen, mert ezek az információk óriási szerepet játszanak a vállalkozás stratégiai döntéshozatalában.

automatizált értékesítési rendszerek crm

Az automatizált értékesítési rendszerek további előnyei

Az automatizált értékesítési rendszerek általában integrálhatók más vállalati alkalmazásokkal, például a pénzügyi és a beszerzési rendszerekkel is, így teljeskörű és egységes vállalati megoldást képesek kínálnak. De vannak további előnyei is.

  • Hatékonyság: Az automatizált rendszerek segítségével az értékesítőknek kevesebb időt kell tölteniük az adminisztrációval és az értékesítési folyamatokkal, és több időt tudnak szentelni az ügyfélkapcsolatokra és az értékesítésre.
  • Nagyobb hatékonyság: Az automatizált rendszerek lehetővé teszik az értékesítőknek, hogy több ügyfelet kezeljenek, és több értékesítést hajtsanak végre ugyanabban az időben.
  • Pontosabb adatok: Az automatizált rendszerek lehetővé teszik az értékesítőknek, hogy pontosabb adatokat gyűjtsenek az ügyfeleikről és az értékesítési folyamatokról, amelyeket használhatnak az értékesítési stratégiák finomításához és javításához.
  • Jobb ügyfélélmény: Az automatizált rendszerek, itt a CRM, lehetővé teszik az értékesítőknek, hogy személyre szabják az értékesítési folyamatot, és az ügyfeleknek legendás élményt nyújtsanak, amely növelheti a vásárlói elégedettséget és a visszatérő ügyfelek arányát.
  • Skálázhatóság: Az automatizált rendszerek lehetővé teszik az értékesítőknek, hogy könnyebben beskálázzák az üzletüket, és növeljék az értékesítéseik számát és értékét anélkül, hogy növelnék az erőforrásaikat.

automatizált értékesítési rendszerek új ügyfélszerző folyamat

Röviden a CRM-ről

A CRM (Customer Relationship Management) rendszer lényege az ügyfélkapcsolatok javítása, a vevői elégedettség növelése és a vevői lojalitás erősítése.

A CRM-rendszer általában egy adatbázis, amelyben az ügyfelekkel kapcsolatos információk találhatók, például a kapcsolatfelvételi adatok, az ügyfél vásárlási előzményei, a korábbi kommunikációk stb. A rendszer lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy az ügyfelekkel való kapcsolattartást az egész értékesítési folyamat során hatékonyabbá és célszerűbbé tegyék és javítsák az ügyfélélményt.

A CRM-rendszer segítségével a vállalkozások az ügyfelekkel történő kapcsolattartásban automatizálhatják az ügyfélszolgálatot, a marketingkampányokat és az értékesítési folyamatokat, ami időt takarít meg és csökkenti az emberi hibák lehetőségét is. Emellett a CRM rendszer képes elemző adatokat is szolgáltatni, amelyek segítenek a vállalkozásoknak a vevői magatartás megértésében, és az üzleti döntések meghozatalában.

Ha segítségre van szükséged a céged rendszereinek automatizálásához, vedd fel velünk a kapcsolatot itt, vagy a Facebook, illetve LinkedIn-oldalunkon keresztül. Egy rövid beszélgetésben megnézzük, hogyan tudunk téged hosszútávon támogatni. Átnézzük az értékesítési folyamatodat, teszteljük az értékesítőidet és segítünk megtalálni a fejlődési pontokat is. Dolgozzunk együtt!

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Lépj velünk kapcsolatba