Frissítve: 2022. november
Milyen viszonyban van a vállalkozásod az idővel?
Az idő pénz… nagy úr… minden sebet begyógyít… Mindenre lehet időt szakítani, csak akarni kell… Mindennek megvan a maga ideje… De rohan … Hogyan vigyázzunk rá? Hogyan legyen vállalkozóként még több időnk arra, ami nekünk fontos? Vagy épp hogyan kössük magunkhoz kedves ügyfeleinket kifejezetten hosszútávra?
Életünkben minden idő, kapcsolatunk vele mégsem kiegyensúlyozott. Van, hogy kevés van belőle, és van, hogy sok. És van, hogy zavar minket, hogy időzavarban vagyunk. Vajon a Legendás Szolgáltatás milyen viszonyban van vele? Mennyire függ az újravásárlás ettől a tényezőtől?
Attól függ, vágjuk rá csípőből. És igazunk van.
Mert a különböző bizniszekben különböző formában lesz tényező az idő. Ami az egyiknél heti vagy havi visszatérés, újravásárlás, az a másiknál mindennapos is lehet. Elég, ha egy pillanatra összehasonlítjuk az összehasonlíthatatlant, a pékséget az autós webshoppal, a borászatot a hardverüzlettel, a mozit a könyveléssel. Az almát a körtével.
Adott biznisznek a saját idejében kell Legendás Szolgáltatást nyújtania.
Mint annak a redőnyösnek, aki egy kedves ismerősöm új lakásában építette ki az elektromos redőnyöket. Tizenegy évvel ezelőtt ugyanő készítette az ismerősöm korábbi lakásában a redőnyrendszert. Kapcsolatuk akkor még nem volt tudatos. Az ismerősöm látta valahol a telefonszámot, felhívta, a redőnyös kiment, felmérte, árajánlatot adott, megcsinálta.
Az évek során aztán, amikor javítani, módosítani kellett, mindig elérhető volt, tartotta a határidőket, sőt amikor egy sürgős esetet nem tudott vállalni, ajánlott valakit, akiben szakmailag megbízott, és akiben az ismerősöm nem is csalódott. Nem véletlen, hogy az ismerősöm nem csak rokonainak, barátainak ajánlotta, ajánlja őt, hanem még régi lakása új tulajdonosának is. Most pedig, amikor egy teljes rendszer kiépítésére volt szükség, az ismerősöm nem gondolkozott, elővette a jól ismert telefonszámot, és felhívta a „régi, jól bevált redőnyösét”.
A LÜÉR-módszertan ebben segít
A fenti történet éppen olyan, mint egy mese. A redőnyösnek tizenegy éve van legalább egy Rajongó Ügyfele, az ismerősömnek pedig legalább egy Legendás Szolgáltatója, és mindketten szeretnék hinni, hogy ez már mindig, pontosabban a saját idejük végéig így is marad.
Mit tudott a redőnyös? Hogy legendás ügyfélélményt kell nyújtania:
- hogy törődnie kell a vevőivel,
- hogy profin ki kell tudnia szolgálni az igényeiket és
- hogy valamilyen formában elérhetőnek, de mindenképpen rugalmas megoldásokkal rendelkezőnek kell lennie.
A LÜÉR módszertan éppen azt tanítja, hogyan érhetjük el, hogy a leendő vagy meglévő vevőink mindig mellettünk maradjanak, újra és újra a mi szolgáltatásainkat vegyék igénybe, vagy tőlünk vásároljanak.
Ehhez fontos, hogy az értékesítési tevékenységeink rendben legyenek.
Javíts az értékesítési folyamataidon!
Az idő csak egy tényező az értékesítési folyamatainkban. Elengedhetetlen az is, hogy mindent alaposan, már előre átgondoljunk, értelmezzünk, lássuk az ok-okozati összefüggéseket, és hogy a folyamataink melyik értékesítési stratégiai vonulatot támogatják. A célunk ugyanis az, hogy a hozzánk betérők nálunk is maradjanak, sőt bennünket ajánljanak, mint ahogyan azt a redőnyössel tette a fenti ügyfele. A vevőink rajongó ügyféllé válása szükséges ugyanis ahhoz, hogy a vállalkozásunk sikeres legyen és elérjük a hőn áhított profitnövekedést. Ehhez tehát az alábbiakat is meg kell tenned:
- Első körben nézd meg, milyen folyamatok működnek jelenleg a cégedben.
- Nézd meg azt is, hogy ezek milyen értékesítési stratégiákhoz tartoznak.
- Lásd pontosan, hogyan működik a frontstage és a backstage, azaz pl. milyen szoftvereid vannak, azok hogyan működnek, a munkatársak képben vannak-e mindennel, szükség lehet-e oktatásra, stb.
- Ha mindez megvan, megválaszthatod azokat a taktikai elemeket, amelyek valóban hatékonyak a cég számára és nem csak divatosak.
Ehhez a stratégia fontosságáról szóló cikkemben találsz részletes segítséget. Ha mégsem boldogulnál egyedül, vedd fel velünk a kapcsolatot itt. Egy rövid beszélgetésben megnézzük, hogyan tudunk neked segíteni.
Ha másban is támogatásra van szükséged, írhatsz nekünk a Facebook-, illetve LinkedIn-oldalunkon keresztül. Átnézzük az értékesítési folyamatodat, teszteljük az értékesítőidet és segítünk megtalálni a fejlődési pontokat is. Dolgozzunk együtt!