Amikor az olcsóság mégis nagyon sokba kerül: Az önkéntes ceremóniamester
Frissítve: 2023. február 1.
Házasodni tudni kell, mondták, mondogatták akkoriban, amikor még nem a szerelem szerepelt az első helyen a házasság okaként, hanem amikor elsősorban a vagyon és a hatalom megtartása és/vagy növelése volt a cél. Ekkoriban az ifjú párnak nem is kellett túl sokat bajlódnia az esküvővel. Miután a két család mindenben megegyezett, megszervezték a lakodalmat is, az első pillanattól az utolsóig. Ceremóniamester sem mindig kellett.
Manapság, habár a szülők, a család és a barátok is segítenek, a házasodni akaró pár legtöbbször esküvőszervező segítségét kéri. A ceremóniamestert megbízzák a teljes lagzival, de előfordul az is, hogy egyes részleteket mégis házon belül akarnak megoldani. Ilyenkor egy rokon vagy egy barát szeretetből, esetleg nászajándék gyanánt felajánlja szolgálatait.
Szerencsésebb esetben a nagymamák sütik a süteményt, esetleg még a tortát is, ruhát varrnak (vagy „csak” átalakítanak), de vannak bátrabbak is, akik a lakodalom során igyekeznek hasznosak lenni. Megtörtént eset, hogy az egyik ilyen alkalommal a vőlegény legjobb barátja vállalta a ceremóniamesteri szerepet.
Biztos, hogy a legjobb barát a megoldás?
Erre a feladatra természetesen megvannak a megfelelő szakemberek, az esküvőszervező minden párnak javasolja is, hogy igénybe vegyék a hivatásos ceremóniamesterek szolgálatait, hogy minden gördülékenyen, problémamentesen menjen. Különösen fontos ez akkor, ha nem csak magyarul, de angolul is el kell mondani mindent, mert a menyasszony-feleség, és így a vendégsereg fele is angol anyanyelvű. Ilyen helyzetben viszont egy „legjobb barát” nem a legszerencsésebb választás. Hogy miért? Nem feltétlenül csak a szakmaiság miatt.
A fenti megtörtént esetben az önkéntes ceremóniamester a többi baráttal már jóval a rendezvény előtt elkezdte a „bemelegítést”, a vacsoránál így már az is megerőltető volt számára, hogy a megszólításon túljusson. Miközben küzdött a gravitációval, elszántan ismételgette, hogy Dear Guests!… Persze csak addig, amíg az esküvőszervező oda nem ért. Akkor az kivette a jóbarát kezéből a mikrofont, és átvette az irányítást.
Ezért fontos időben tisztázni a szolgáltatási köröket
A vacsora lezajlott, következtek a szokásos programok, a jóbarát egyszer-kétszer még próbálkozott, de mivel állapotában javulás nem jelentkezett, sőt figyelmetlenségből még rá is töltött, az esküvőszervezőnek végleg magához kellett ragadnia a mikrofont.
Végül a pár is belátta tévedését. Megköszönték a szervezőnek a legendás szolgáltatást, és azt is megígérték, ha legközelebb azt hallják valakitől, hogy nem kell ceremóniamester és/vagy vőfély pénzért, majd valaki a családból, a barátok közül megoldja, ők maguk fogják lebeszélni róla.
És hogy mit tanult mindebből az esküvőszervező?
Hogy szerződéskor kiköti, ha a pár valamilyen szolgáltatást saját maga akar megoldani, de rendezvény közben a szervező kénytelen beugrani, akkor az plusz költséget jelent majd.
Te minden eshetőségre fel vagy készülve?
Legyen ma tehát az a feladatot, hogy végiggondolod a fentieket a saját vállalkozásodra kihegyezve.
Ha segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot itt, vagy a Facebook, illetve LinkedIn-oldalunkon keresztül. Egy rövid beszélgetésben megnézzük, hogyan tudunk téged hosszútávon támogatni. Átnézzük az értékesítési folyamatodat, teszteljük az értékesítőidet és segítünk megtalálni a fejlődési pontokat is. Dolgozzunk együtt!
További hasznos tartalmakat itt találsz!
#retentionjelentése #fogyasztóimagatartás #vásárlóiszokások #ügyfélélmény #onboardingfolyamat #ügyfélelégedettség #vevőielégedettségmérése #vevőelégedettség #kérdőív #élménytérkép #conciergecallcenter