Kíváncsi vagy arra, hogyan sikerült az Ügyfelemnek a meglévő vásárlói segítségével több, mint 400 minőségi ajánlást, azaz potenciális vevőt gyűjtenie?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Kíváncsi vagy arra, hogyan sikerült az Ügyfelemnek a meglévő vásárlói segítségével több, mint 400 minőségi ajánlást, azaz potenciális vevőt gyűjtenie?

Mi volt a legnagyobb kihívás?

  • Az egyik az, hogy semmilyen tapasztalatuk nem volt azzal kapcsolatban, hogy mitévők legyenek a meglévő ügyfeleikkel. A fő csapásirány, hogy mindig újabb és újabb ügyfeleket gyűjtöttek, akiket kiszolgáltak, értékesítettek nekik, de nem nagyon ajánlottak számukra további szolgáltatásokat.
  • A másik pedig, hogy szerettek volna még egy lábat kialakítani a bizniszükben, amely biztosítja folyamatosan a leendő vásárlókat számukra.

Mi vezetett a megoldáshoz?

Természetesen összedugtuk a fejünket, és készítettünk egy Legendás Ügyfélélmény kampányfolyamatot, amelyet a munkánk végzetével ők folytattak tovább. Egyébként 2017 elején zajlott ez a kampány, és három-négy hónapon keresztül dolgoztunk együtt szorosan, napról napra.

Itt egy pár képet hoztam Neked. Azt gondolom, hogy az esettanulmányban talán a legfontosabb gondolat, hogy (legyen az bármilyen tevékenység, de most itt fókuszáljunk az értékesítésre) felosztod egy előtte, alatta és utána lévő tevékenységre, azaz:

  • mit teszel az értékesítés előtt?
  • aztán mit teszel az értékesítés alatt?
  • és mit teszel utána?

Ha ezeket a fő egységeket létrehozod, már nagy lépést teszel annak érdekében, hogy sokkal eredményesebben, hatékonyabban tudj dolgozni. Hiszen, ha ezeket a fő részeket meghatározod, látni fogod, hogy mit teszel egységenként, és egyből lesznek ötleteid, gondolataid, hogy mit érdemes kivenni, mit érdemes beletenni a folyamatba, amivel a vevőidnek, és a leendő ügyfeleidnek segíted megoldani az életét.

 

És hogy nézett ki maga a megoldás?

Ahogy azt már említettem, egy olyan cégről van szó, aki már nagyon sok értékesítési csatornát, eszközt használt. Ez nagyon jó volt abból a szempontból, hogy amikor elkezdtünk közösen gondolkodni, akkor ezeket nem a nulláról kellett kialakítani és kifejleszteni. Használtunk online és offline eszközöket, tehát volt már:

  1. levélkiküldő rendszer, Sales Autopilot-ot használtunk,
  2. postai küldeményeket használtunk,
  3. telefonálást, személyes értékesítőket használtuk.
  4. Aztán végeztünk edukációs tevékenységet, ami az új vevők, új vásárlók számára készült.
  5. És természetesen volt nem várt süti is, ami az igazi áttörést hozta ebben az esetben is, ahogy az előző esettanulmányban is nagyon-nagyon sokat segített, hogy sikeres legyen a teljes kampányfolyamat.

Mi okozta az igazi áttörést? Itt nem egy könyv és egy audit, hanem egy ajándékcsomag okozta ezt. Egy olyan érintési pontot találtunk ki, amely lényegében megalapozta a teljes sikert. Az pedig a következőképpen nézett ki:

Létrehoztunk egy olyan elegánsan kialakított prospektusgyűjteményt – információs anyagot –, amelyhez hozzáraktunk egy 25 ezer forint értékű a cég nevével fémjelzett ajándékkártyát. Természetesen ez nem használható fel egy bank automatából való pénzkivételre, de megtestesített egy 25 ezer forintos kedvezményt, amit le tudott vásárolni.

Egy fontos gondolat: ha bármikor ajándékban gondolkodsz, és van vele valamilyen célod (szeretnéd lenyűgözni a vásárlóidat, meglepni a leendő vevőidet, vagy a potenciális vevőidet), akkor fontos, hogy gondold azt át, hogy

  • ez az ajándék segíteni fogja-e az ő életét?
  • támogatni fogja-e az eredményességét?
  • elősegíti-e, felgyorsítja-e, megkönnyíti-e a sikerét?

Gondolom, felteszed a kérdést: Oké, Laci, milyen eredmények születtek?

  • Ahogy mondtam Neked: összesen közel 1500 darab céget kerestünk meg ebben a közös tevékenységben.
  • Több mint ezer darab kérdőívet sikerült kitöltetni.
  • Ez azt jelenti, hogy 68 % volt itt a kitöltési konverzió.
  • 1002 darab választ kaptunk azzal kapcsolatban, hogy mit gondolnak a vállalkozásról, a munkatársakról, a szolgáltatásaikról, az eredményeikről és a tevékenységükről. Ez elképesztő mennyiségű adat.

És igen, ezt fel kell dolgozni, viszont ott vannak benne azok a vágyak, fájdalompontok, és célok, amelyekre lehet terméket fejleszteni; és amelyekhez lehet legendás ügyfélélményt nyújtani, és amivel oda lehet kötni a vevőket önmagunkhoz. És hát, így is tettek ők is.

A fő eredmény pedig – azaz, hogy hány darab új ajánlást kaptunk – 30 %-os arányt mutatott, tehát 432 darab ajánlott érkezett be ebben a folyamatban. Ez azt jelenti, hogy több, mint minden harmadik kitöltött kérdőíves ajánlásával zárult a beszélgetés.

Ha szeretnél igazi áttörést elérni a vállalkozásodra jellemző területen, vagy csak egyszerűen azt akarod, hogy legyen több szabadidőd, pénzed, akkor gyere csatlakozz hozzánk a Rajongó Ügyfelek Konferencián!

Amennyiben 2019. március 7-ig regisztrálsz a konferenciára, akkor 67%-os kedzveménnyel, 

Már 5.990 forintért eljöhetsz az év legkülönlegesebb rendezvényére!

Mit gondolsz?

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Lépj velünk kapcsolatba