[Vevőelégedettség] Miért isznak a földesurak a “munkatársaikra”?
Réges-régen, Mátyás király egyik lakomája után meglepő dolog történt. Bár aki ismerte a királyt, akkor lepődött volna meg, ha nem történik semmi meglepő, de ez végül is mindegy.
Szóval a lakoma végeztével koccintgatni kezdtek az urak. Természetesen ittak a királyra, a feleségére, vagyis a királynéra, a király családjára, az országra, a történelemre, vagyis a múltra, aztán a jövőre és még sok minden másra. Az egyre több bortól a hangulat is egyre jobb lett.
Mátyás király egyszer csak felemelte mutatóujját, és gyors közvélemény-kutatást végzett, vajon ki az, akire nem koccintottak, nem ittak.
Az urak össze-összenéztek, két kezükön többször is megszámolták, kire ittak. És nem tudták elképzelni se, hogy kit hagytak ki. A mindenségit, morogták csak úgy a fogak között. De azért kíváncsiságot erőltettek magukra.
Mátyás király élvezte a helyzetet. Hát a jobbágyra nem ittunk még, a jobbágyra, aki a szőlőt kapálja, hogy jó legyen a termés, hogy jó legyen a bor, amit mi megiszunk.
Hát ez már annyira hihetetlen volt, hogy az urak felháborodtak. Mátyás királynak nem tetszett ez a „fogyasztói” magatartás, ezért elrendelte, másnap kimennek, és ők dolgoznak a szőlőben. És ha már azt a munkát végzik, amit a jobbágyok, azt is eszik és azt is isszák, amit a jobbágyok…
No, ettől a naptól fogva lelkesen ittak az urak a jobbágyokra Mátyás udvarában.
Néhány száz évvel később én is inni akartam, ezért beálltam a sorba egy bevásárlóközpontban, A sor nem mozdult, talán gond volt egy törzsvásárlói vagy hűségkártyával, a pénztáros hölgy a napja végén rossz gombot nyomott meg – mindegy is, ki kellett hívnia valakit „odabentről”, hogy az a valaki a kulcsának egy mozdulatával helyrehozza a hibát.
Kilibegett tehát egy ifjú hölgy, és míg a pénztárhoz ért, bizony, elég rondán szidni kezdte a pénztárost, mintha legalább egy életmentő műtétet kellett volna félbehagynia miatta. Nagy kegyesen elfordította a kulcsát, és már ő is fordult vissza. Mielőtt eltűnt volna az ajtó mögött, odavágta még a pénztáros hölgynek, hogy ez többet ne forduljon elő. A pénztáros hölgy sírni kezdett. „Különleges” ügyfélélmény volt, az biztos.
KÉRDÉS: Neked milyen a kapcsolatod a munkatársaiddal?
#retentionjelentése #fogyasztóimagatartás #vásárlóiszokások #ügyfélélmény #onboardingfolyamat #ügyfélelégedettség #vevőielégedettségmérése #vevőelégedettség #kérdőív #élménytérkép #conciergecallcenter