• Főoldal
  • Szolgáltatások
  • Könyvek
    • Rajongó ügyfelek könyv
    • Újravásárlás pszichológiája könyv
  • Rólunk
  • Blog
Menu
  • Főoldal
  • Szolgáltatások
  • Könyvek
    • Rajongó ügyfelek könyv
    • Újravásárlás pszichológiája könyv
  • Rólunk
  • Blog
Kapcsolat

Hogyan tudod megtartani a vevőidet 4 gyakorlatias lépésben?

  • Írta: Berka László
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

OFFBOARDING – azaz hogyan tudod megtartani a vevőidet! 4 gyakorlati lépés

Ugye azt említettem nektek, hogy a csapattal folyamatosan figyeljük, hogy mi történik az ügyfeleinkkel, milyen problémákkal küszködnek, egyáltalán milyen helyzetben vannak, milyen kihívásaik vannak. Azt láttuk, hogy főleg ebben a különleges környezetben létfontosságú, hogy a vállalkozásoknak milyen az online megjelenésük. Hogyan tudnak kommunikálni, milyen weboldaluk van, milyen online kommunikációt alkalmaznak, milyen csatornákat használnak, milyen közösségi médián keresztül tartják a kapcsolatot az ügyfeleikkel. Ebben az irányban szeretnénk segíteni számotokra, hogy az online jelenlétben milyen arculattal, milyen megjelenéssel legyetek. Ebben akarunk nektek támogatást nyújtani. Mégpedig a következő módon.

✋???? A mai témánk ezzel kapcsolatosan, illetve a holnapi is alapvetően azokhoz a tagsági rendszerekhez, előfizetéses rendszerekhez kötődő vagy webshopokhoz kötődő online jelenléthez kapcsolódik, amelynek a fókuszában az áll, hogyan tudod megtartani a vevőidet, hogyan tudott elérni, hogy ott maradjanak nálad, és vásároljanak tőled újra és újra. Amikor valaki vásárol, teljesen mindegy, hogy milyen formában, online vagy offline formában, nyilván jelenleg azért főleg online felületeken vásárolnak, weboldalon keresztül, webshopon keresztül, akkor ez kulcsfontosságú, hogy a vásárlást követően mit tesz a vállalkozás ezzel az ügyféllel, ezzel a vásárlóval.

Elengedi-e a kezét, és aztán majd valami történik, és bízik benne vállalkozó, a webshop, az adott weboldal, hogy majd vissza fog térni hozzá, és újra és újra vásárolni fog. Ez az egyik része. Ezt úgy hívják, hogy welcome folyamat, hogy onboarding folyamat, aminek az a lényege, hogy ezt a fajta érzelmi állapotot, kötődést, kapcsolatot fenntartsa, és a vásárló örömmel várja azt, hogy legközelebb is visszatérhessen és újra vásárolhasson.

✋???? Kiemelten fontoss téma az hogy nagyon sok bizniszben az ügyfelek egyszerűen lemorzsolódnak. Nem vásárolják tovább a termékeket, a szolgáltatásokat nem veszik igénybe, vagy nem akarják olyan formában igénybe venni. Ezért kulcsfontosságú az, hogy ebben az időben, ebben a speciális környezetben, ami egyszer el fog tűnni, meg fog szűnni, és valamilyen formában vissza fogunk állni arra, hogy normális környezet vegyen körül minket, ezek a vevők majd nyilván újra keresni fogják a megoldást a problémájukra. Majd megint vásárolni fognak terméket és szolgáltatást.

És itt jön majd el az igazság pillanata, hogy sikerült-e a cégeknek, a webshopoknak megtartani a saját vásárlóikat, és őhozzájuk fognak visszatérni a válságot vagy ezt a speciális környezetet követően vagy nem. Elmennek máshova, mástól fognak vásárolni, más termékét fogják elkezdeni használni, mert a cég nem tett meg mindent annak érdekében, hogy megtartsa ezeket a vevőket. Oké?

Hoztam neked négy olyan különleges szempontot, amely biztos, hogy segít abban, hogy a vevőkkel tartani tudod a kapcsolatot, hogy a vevőkkel ápolod a kapcsolatot, és elősegíted azt, hogy, bár lehet, hogy változott a pénztárcájának a mérete, lehet, hogy nem fog tudni annyit vásárolni, de mégis veled kapcsolatba kerül, és lehet, hogy más formában más terméket vagy más szolgáltatást igénybe fog venni. Egy a lényeg, hogy veled marad, kitart melletted, és amikor majd visszaállunk a régi, normális kerékvágásba vagy környezetbe, akkor pedig ugyanolyan hatékonysággal, rendszerességgel, mértékben, volumenben, gyakorisággal fog tőled újra és újra vásárolni.

✋???? 4 ÜGYFÉLMEGTARTÓ LÉPÉS

Az első és a legfontosabb, egy kulcs, az az, hogy minden egyes lemorzsolódó ügyfeled esetében, aki nem vesz tőled többet, nem rendel újra, nem hordja tovább a termékeidet, nem kóstolja, nem fogyasztja, készíts vele exitinterjút. Ez egy alap kulcskérdés, ugyanúgy, mint egy onboardingnál, mikor egy új vevőd érkezik, derítsd ki, ismerd meg, hogy kicsoda, ugyanúgy kulcsfontosságú, hogy derítsd ki az okát annak, hogy miért megy el tőled a vevőd. Miért megy el tőled a vásárlód, miért nem veszi meg a termékedet vagy szolgáltatásod újra és újra? Nagy valószínűséggel, főleg most, ebben az időszakban, amikor óriási a lemorzsolódás, egyrészt azt a fajta törődést érezni fogja ez a vevő, hiába megy el tőled, akkor is ez fog benne megmaradni, hogy te mégis támogatni, segíteni akarsz számára, illetve kíváncsi vagy arra, hogy milyen helyzetben van, és válaszokat fog adni.

Lehet, hogy találni fogsz benne különböző trendeket, jellemzőket, hibákat a saját működéseddel kapcsolatban, amivel majd fogsz tudni megoldást adni, ha akarsz, de egyáltalán tisztába kerülsz vele. Tehát mindenekelőtt legyen exitinterjú az ügyfeleiddel. Derítsd ki az okát annak, hogy miért mennek el tőled a vevőid, miért nem veszik meg újra a terméked vagy szolgáltatásod. Ez az egyik.

✋????A második az, hogy próbáld meg maradásra ösztönözni a lemorzsolódó, elvándorló ügyfeleidet. Ez mit is jelent? Ez azt jelenti, hogy ha az exitinterjúkat figyeled, és látod bennük a trendeket, vagy megvizsgálod az ügyfélkiszolgálási folyamatodat, és rájössz arra, hogy van egy csomó olyan dolog, amit hibásan, nem megfelelően teszel, és azt mondod, hogy oké, ezeken javítani, változtatni fogok, vagy módosítani, akkor nézd meg, hogy ha ezeket felajánlod, elmondod az ügyfeleidnek, akkor maradnak-e.

Mondok egy példát. Lehetőség van arra, hogy mondjuk rendszeresen valaki rendeljen heti szinten ebédet vagy vacsorát kiszállítással. Sok esetben heti szinten lehet rendelni, van egy évben mondjuk ötven hét, ugye az a legoptimálisabb, ha valaki mind az 50 héten egy évben megrendeli az ételt. De megváltoztak a körülmények. Lehetséges, hogy nincs annyi pénze az ügyfeleidnek, ennek a bizonyos ügyfélkörnek, ezért nem fognak többet rendelni tőled. De ki mondta azt, hogy ne ajánlhatnád fel neki, hogy figyelj ide, akkor ha 50 hétből csak 20 héten keresztül fogsz tőlem rendelni, nekem az is megfelelő. Miért?

Azért, mert lehet, hogy nem fogsz akkora árrést termelni rajta, lehet, hogy nem fogsz annyi profitot csinálni rajta, de mégis kapcsolatban maradsz a vevővel, és ha visszajön a normális környezet, akkor nagyon nagy valószínűséggel ezek a vevők az 50 héten keresztül fognak rendelni ezt követően. Oké? Tehát nem engeded el a kezét, segíted és támogatod őket. Ez a második dolog.

✋????A harmadik dolog, hogy tartsd nyitva az ajtót. Ez mit is jelent? Egyszerűen azt jelenti, hogy attól még, hogy egy vevőd elment és nem vesz tőled, az nem azt jelenti, hogy nem kommunikálhatsz felé a továbbiakban. Lehet, hogy érdemes létrehozni számukra egy különleges csoportot, és nem olyan rendszeresen kommunikálsz velük, mint akik ott vannak a listádon, heti szinten küldesz ki hírlevelet, blogot, videót mondasz fel, hanem számunkra csak mondjuk havonta egyszer vagy kétszer küldesz egy olyan levelet, egy olyan tartalmat, egy olyan contentet, amiben mondjuk a fejlesztésekről, az újdonságokról, a változásokról számolsz be neki.

Jó? Lehet, hogy nem fogja olvasni minden héten, minden egyes alkalommal a te facebook-posztjaidat, de ha hozzájuk nyúlsz, és rendszeres ugyanúgy azt kommunikálod feléjük, hogy te változtatsz, te fejlesztettél, újdonságokat csináltál, te kijavítottál hibákat, nyilvánvalóan nagyobb valószínűséggel fognak visszatérni hozzád, hiszen ismernek, és tudják, ogy te ki vagy, tudják, hogy te milyen szolgáltatást nyújtottál. Oké?

✋????Jön a negyedik ilyen lépés, az, hogy érdemes kialakítani lemondási szinteket. De mit is jelent az, hogy lemondási szinteket? Ez azt jelenti, hogy kicsit gondolkozzál másképpen, a jelenlegi környezetben reagálj, vagy ezt vizsgáld felül. Míg a korábbi időszakban az volt, hogy ha valaki rendelt valakitől valamit, akkor ezt követően, hogy ha nem történt meg, akkor itt elvágták a kapcsolatot, és viszontlátásra, nincs már közös metszet. Egyszerűen az ügyfél elment, a vállalkozás megy tovább, és egy új ügyfelet szeretne megszerezni magának. De ezt most érdemes átgondolni. Hozzál létre lemondási szinteket. Például mondhatod azt, egy tagsági rendszerben, egy előfizetéses rendszerben, hogy például eddig havi szinten online és offline rendezvényeken vettél részt, webinárokon, meg volt élő alkalmak, és azt mondod, hogy figyelj ide, megértem a helyzetedet, nem tudod fizetni, nincs akkora bevételed, forgalmad, rendben van, akkor legyen egy lemondási szint, és azt mondjuk, hogy ebből a szolgáltatáscsomagból kiveszünk három-négy dolgot, de még mindig, egy alacsonyabb díjazással van két-három olyan kötődési pont, mondjuk, hogy online webinarokon nem vehetsz részt, de negyedévente van egy élő rendezvény, oda eljöhetsz ezután is, egy másabb díjazás mellett.

Mi ennek a lényege?

Az, hogy nem engeded el a kezét, ugyanúgy tartod vele a kapcsolatot, és amikor majd rendeződik a helyzet az ő vállalkozásában, az ő életében, akkor vissza fog térni hozzád, hiszen sokkal nagyobb valószínűséggel látja, hogy te akkor is támogattad, amikor problémája volt, amikor kihívása volt, visszatér hozzád. Oké?

Mondok egy másik példát. Miért nem lehet azt megtenni egy előfizetés esetében, hogy nem megszűnik az előfizetés, hanem egyszerűen átmenetileg szünetelteted. Közösen megegyeztek abban, hogy szüneteltetitek az előfizetést, és egy bizonyos időpontban újraaktiváljátok ezt a szolgáltatást, és viheti tovább ezt követően. Ez nincs kizárva. Ez a fajta rugalmasság segít abban, hogy a vevőidet megtartsd. Nemcsak neki, hanem neked, számodra is egy win-win, mind a kettőtök számára egyértelmű, hogy win-win helyzetet fog teremteni. Oké?

✋???? Ez volt az a négy olyan szempont, amit szerettem volna megosztani veled azzal kapcsolatban, hogy a megtartás, bár szerintem már egy értékesítés után elkezdődik miután valaki megvette a termékedet, de főleg most, ebben a nehéz időszakban, amikor morzsolódnak le, mondják vissza a szolgáltatásokat, az ügyfeleket, érdemes átgondolni ezt a négy dolgot, és cselekedni. Az egyik módja, hogy csinálj mindig exitinterjút, derítsd ki, hogy mik azok a hibák, problémák, amik fennállnak jelenleg, panaszok, gondok, és ezekre adjál választ, és próbáld meggyőzni, maradásra, ezeknek a példáknak a segítségével vagy változtatások segítségével az ügyfeleket. Tartsd nyitva az ajtódat.

Ha valaki elmegy tőled, nem azt jelenti, hogy örökre eltávozik tőled, hanem adj lehetőséget arra, hogy kapcsolatot tarts vele, kommunikálni lehet ritkábban, mint egy normál feliratkozó vagy vásárló ügyfeleiddel, de akkor is jelentkezz számára, ott legyél a fejében, tájékoztasd arról, milyen fejlesztések, újdonságok vannak, amelyekkel fel tudod kelteni megint a vágyát, hogy vásároljon tőled.

A negyedik pedig, hogy gondolkozz lépcsőzetességben, hozzál különböző lemondási szinteket, például mint amikor az e-mailekről, különböző listákról lemondasz, de csak a nagy listáról akkor iratkozik le valaki, ha ő külön kéri. Ugyanúgy tagsági rendszerben módosítsd mondjuk az ő szerződését, módosítsd a jogosultságait, módosítsd a díjazását.
Egy a lényeg, tartsd meg vele a kapcsolatot, és erősítsd benne azt, hogy te akkor is támogatod, amikor nem abban a formában, nem olyan formában veszi igénybe a szolgáltatásodat, amennyire fullban lehet, vagy teljes mértékben, de abszolút amikor majd visszajön a normál kerékvágásba ez az egész rend és környezet, akkor ők lesznek azok, akik úgy érzik, hogy kitartottál mellettük, és visszatérnek hozzád, és örömmel fognak megint vásárolni és aztán mesélni is rólad, természetesen.
#figyeljunkegymasra #egyuttmindentmegoldunk #ujiranyokujsikerek #lepjujszintreavallalkozasoddal

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Videó lejátszás

Lépj velünk kapcsolatba

Megtervezzük, összerakjuk és működtetjük az értékesítésre fókuszáló rendszereid.

Navigáció
Főoldal
Szolgáltatások
Rólunk
Kapcsolat
Lépj velünk kapcsolatba
Facebook Youtube Instagram Linkedin
  • Email: hello@legendasszolgaltatas.hu
  • Telefon: 0630-624-31-79

© Legendás Szolgáltatás Kft.

Adatvédelmi nyilatkozat

Weboldalt készítette WeblapMentor