Rajongó Ügyfelek Esettanulmány – 3 hónap alatt 20 mio Ft-os extra bevételt hozó kampány

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

 

Milyen bizniszről, milyen iparágról beszélünk egyáltalán?
A szóban forgó vállalkozás tevékenysége egy igazi szuper szexi téma: a terményszárító gépek karbantartása és a javítása. Talán veled is előfordult, hogy mezőgazdasági területek mellett autóztál el, és valószínűleg láttál közben hatalmas nagy fémtárolókat; ezek a terményszárítók. Ebben szokták a búzát, kukoricát a betakarítást követően tárolni. Egy picit nekem is volt módom belelátni a bizniszbe ez alatt a 4-5 hónap alatt, így megtudtam, hogy nagyon-nagyon fontos, hogy hogyan tárolják ebben a betakarított terményt. Hiszen, ha itt rosszul kezelik, nem megfelelő hőmérsékleten és beállításokkal, akkor lehet, hogy túl száraz lesz, vagy éppen, hogy benedvesedik, és elrohad – tehát mindkét esetben óriási lesz a veszteség.

Mi volt a célunk?
Amikor megkeresett az Ügyfelem, és elkezdtünk közösen gondolkodni, lényegében két fő célt határozott meg.
1. Minél több új ügyfelet szeretne szerezni a piacon, illetve az, hogy
2. a meglévő vevői számára, akiknek korábban már nyújtott szolgáltatást, szeretne újraértékesíteni, újból bejutni hozzájuk, és akár a korábbi szolgáltatást, akár egy új tevékenységet értékesíteni számukra.
Amikor elkezdtünk közösen gondolkodni, hogy ezt hogyan lehet megoldani, természetesen eljutottunk a legnagyobb kihíváshoz: nagyon nehéz volt az új ügyfelekhez bejutni, mert mindenkinek előre szerződött partnerei voltak vagy partnerei
vannak ezen a piacon.
Ez azt jelenti, hogyha valakiben megbíznak, akkor az a karbantartó cég foglalkozik az összes terményszárítóval, azoknak a karbantartásával, az üzemben fenntartásával és ezek a cégek végzik el az új telepítéseket is. Tehát nagy volt a kihívás. Ezért azon kezdtünk el gondolkodni, hogy hogyan tudjuk mégis ezt feloldani, hogyan tudjuk őket bejuttatni, hiszen a korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy ahova sikerült bejutni, ott közel 60-70 százalékban meg is rendelték a szolgáltatásukat.
A jó kérdés tehát az volt, hogy hogyan tudjuk Őket bejuttatni ezekhez a cégekhez, és ott bebizonyítani, hogy ők alkalmasak arra, hogy akár a karbantartást, akár új szolgáltatásokat is tőlük vegyenek igénybe?

Mi vezetett a megoldáshoz?
Terveztünk egy Legendás Ügyfélélmény kampányfolyamatot, ami szeptemberben kezdődött és decemberig tartott. Lényegében végigmentünk azon, hogy:
1. jelenleg hogyan működnek,
2. hogyan történnek az értékesítések,
3. mi jellemző a piacon,
4. mi szokott lenni az értékesítés előtti, alatti és utáni szakaszban? Még akár az utáni szakaszt is felbontottuk,
a. ha valakihez be tudnak jutni, akkor az hogyan történik?
b. hogyan lehetne azt is valami különleges élménnyel megspékelni, amire azt mondják, hogy „hú, ezek tényleg wow, mit tudnak”, és nem csak szakmailag, hanem emellett, hogy ezt hogyan tálalják az ügyfeleiknek.
Ezeket az ötleteket kezdtük el összegyűjteni. Lépésről lépésre megnéztük, hogy milyen fázisban, akár az értékesítés előtt, alatt vagy után miket lehetne tenni.

És akkor jöjjenek az elért eredmények!
Ahogy arról már beszámoltam, több mint húszmillió forint volt a bevétel. Ez közel két hónap alatt történt meg. És stop!
Korábban a terv az volt, hogy tizenkét céget mindenképpen szükséges behozni, hiszen akkor lesz nullszaldós a kampány.
Azt kalkuláltuk, hogyha 12 vállalkozás kér egynapos munkát, akkor eljutunk odáig, hogy onnantól már pluszt fog termelni a
megtervezett folyamat.
Ahogy az auditok kimentek, az első tíz árajánlatból nyolcat alapból elfogadtak, így azon nyomban másfél hónapnyi munka generálódott ezekből az ajánlatokból. A korábbi tervekhez képest jelentősen megnőtt az a profi t és az a bevétel, ami tervezve volt, viszont a kapacitások megkérdőjeleződtek, hogy van-e ennyi ember, és mikor tudják megcsinálni.

Ahogy mondtam neked, összesen 364 darab céget kerestünk meg, ebből 237 számára küldtünk ki könyvet. Az összes audit 53 darab volt, ahol le kellett állítani a kampányt. Ugyanis, úgy, ahogy mondtam neked, több mint húszmillió forint árbevétel keletkezett, viszont az értékesítési konverzió jelentősen nőtt.
Az átlagos kosárprofit méret a tervezetthez képest 217 százalékkal megnőtt, és lényegében óriási sikert értünk el.

Viszont volt két tanulsága ennek a kampánynak.
Két olyan tanulsága, amit egy életre megjegyeztem.
1. Az első, hogy mindenféleképpen készülj fel a sikerre! Készülj fel arra, hogy mi van akkor, hogyha a korábbi céljaidhoz
képest jelentősen jobb eredményeket fogsz tudni elérni.
2. Biztosítsd ehhez a hátteret!

HA SZERETNÉL TE IS EHHEZ HASONLÓ KAMPÁNYTA BIZNISZEDBEN, CSATLAKOZZ HOZZÁNK 2019. MÁRCIUS 13-ÁN A RAJONGÓ ÜGYFELEK KONFERENCIÁN:

http://conciergecallcenter.hu/rajongo-ugyfelek-konferencia

MOST 67%-OS KEDVEZMÉNNYEL LEFOGLALHATOD A HELYED! 

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Lépj velünk kapcsolatba