Hogyan tudod ügyfeleid elméjébe vésni a szolgáltatásod?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

A mai napon egy olyan témát hoztam nektek, amely nem is egy gyakorlati példa, minta, valamilyen esettanulmány, hanem egy észjáráshoz kapcsolódó tanítás. Van egy nagy kedvenc tanítóm, Martin Zwilling, akinek a gondolatával szeretném kezdeni ezt a videót. Ő azt tanítja, hogy az ügyfeleid nem a termékedre, nem a szolgáltatásodra, nem a márkajelzésedre fognak emlékezni, hanem a tapasztalataikra, az élményeikre.

Miért gondolom létfontosságúnak ezt a fajta megközelítést, ezt a gondolkodást?

Főleg most, a jelenlegi helyzetben, amikor nagyon sok vállalkozás azon dolgozik, hogy túlélje, vagy vannak olyan vállalkozások, akik már azon gondolkodnak, hogy hogyan tudnak egy következő szintre lépni, hogyan tudnak egy sokkal erősebb, egy sokkal hatékonyabb vállalkozást létrehozni a jelenlegi környezetből fakadóan, azoknak is miért kulcsfontosságú ez az idézet, hogy az ügyfeleid a tapasztalataikra emlékeznek, és nem a márkajelzésedre, ezt szeretném egy picikét megközelíteni, hogy megértsd, mire gondolok. Mert én ebben maximálisan hiszek.

Addig, amíg a válság előtti időszakban jellemzően offline és online módon történtek az üzletkötések, a bizniszek úgy jöttek létre, most, a jelenlegi környezetben egyértelműen megnövekedett, vagy túlnyomó többségben az online felületeken, ezek most lehetnek online konzultációk, megbeszélések telefonon, e-mailen keresztül, történnek a tranzakciók, történnek meg az értékesítések, és az offline értékesítés lényegében a nullához közelít. Amíg ez nem így volt, addig azt gondoltuk, hogy mindig emberek és emberek között jön létre a biznisz. De most, hogy megváltozott a környezet, nagyon sok ügyféllel beszélgettem mostanság, nagyon sok előadást tartottam ezzel a témával kapcsolatban, egy a fontos, hogy egyáltalán nem változott most sem.

Jelen állás szerint is ugyanúgy az emberek és emberek között jönnek létre a tranzakciók, jön létre az értékesítés.

Ezt miért hiszem, miért gondolom, hogy így van?

Nyilván egy offline bizniszkötésnél, amikor valaki valakivel találkozik, valaki felkeresi személyesen, bemutatja a terméket, prezentálja neki, az teljesen egyértelmű. De az online térben is ugyanígy működik, hiszen valaki azt a folyamatot, azt a webshop-folyamatot, azt a  landing page-et, azt a funnelt, azt az e-mail-sorozatot létrehozta, kitalálta, megtervezte, kifejlesztette, kialakította, tehát ez is egy emberi gondolkodás, emberi észjárás alapján jött létre. Ami ebből következik, hogy ha emberek és emberek között jön létre most is a tranzakció, most is a biznisz,

akkor egy másik fontos megközelítés, hogy az emberek soha nem az emberekhez kötődnek, hanem az emberekhez kapcsolódó érzéseikhez.

 

Ez azt jelenti, hogy ha neked van olyan ismerősöd, rokonod, szomszédod, munkatársad, akivel nem szoktál beszélgetni, nem keresed a társaságát, nem fontos, hogy ő mit gondol, nem mész el vele nyaralni, nem kapcsolódsz ki vele, akkor szinte biztos, hogy ezekhez az emberekhez valamilyen negatív érzés, élmény kapcsolódik, és ez elraktározódott benned, és ennek következményeképpen nem tartasz velük szoros kapcsolatot. Míg vannak olyan személyek, szomszéd, rokon, családtag, barát, csapattárs, akivel szeretsz elmenni kikapcsolódni, beszélgetni, családi rendezvényeken jót koccintani, kirándulni, külföldre nyaralni menni, akikhez viszont pozitív, jó érzések, élmények kötődnek. Ugyanez a fajta hozzáállás, észjárás, érzelmi állapot, mivel emberek és emberek között jön létre a tranzakció, az értékesítés, ugyanez igaz.

Magyarán azokhoz a vállalkozásokhoz,  vállalkozókhoz kötődünk, akikhez valamilyen pozitív érzések, élmények kapcsolódnak.

 

És nagyon sok olyan cég van, akikkel bár lehet, valami kialakult, de mélyreható, jó érzések, jó élmények nem kötöttek hozzájuk, és innentől kezdve nem is maradt meg az a viszony, és valószínűleg te sem kerested a továbbiakban a kapcsolatot velük, hiszen nem maradt olyan maradandó pozitív élmény. Miért fontos most, jelen állás szerint?

Most, amikor nagyjából negyedik hete tart ez a különleges, válságjellegű helyzet, és nagyon sok helyről biztos hallottad már, hogy nagyon figyelj oda az ügyfeleidre, korábban is fontos volt, hogy tartsd velük a kapcsolatot, most aztán pedig pláne, hívd fel őket, kérdezd meg, hogy vannak, beszélgess velük, tudd meg, hogy mi a legnagyobb kihívásuk, ne a termékedet toljad nekik. Inkább próbáld támogatni őket, a problémájukat megoldani, segítséget nyújtani – ezek mögött is az van, hogyha most ezeket a lépéseket megteszed, akkor lehet, hogy most nem fog vásárolni, de abban a pillanatban, amikor az egész rend újra visszaáll abba a normál működésbe, hogy lehet velük találkozni, kapcsolatot tartani, másféleképpen, mint az online felületek, akkor hozzád fog fordulni, te fogsz az eszébe jutni, hozzád fog kötődni.

Miért?

Mert a hozzád kapcsolódó érzések és élmények pozitívak, jók. Valószínűsíthetőleg emiatt fog rólad mesélni, emiatt fogsz eszébe jutni, ha valakivel beszél, ezért fog téged beajánlani, vagy ha valamilyen kihívása, gondja lesz, akkor te fogsz az eszébe jutni. Úgyhogy ezt az észjárást érdemes elsajátítanod, eszerint hozzáállva a meglévő ügyfelekhez, hogy nem csak most, a jelenlegi helyzetben azért fontos velük kapcsolatot tartani, hogy értékesíts számukra és bevételt generálj, hanem azért is, mert lehet, hogy a te iparágadban olyan változás történt, hogy nem tudsz nekik szolgáltatni.

Mert mondjuk kozmetikus vagy, fogorvos vagy, vagy fodrász vagy, de fontos, hogy fenntartsd a kettőtök közötti kapcsolatot, és amikor ez az egész el fog múlni, akkor te sokkal erősebben, tapasztaltabban fogsz kijönni belőle. Illetve az ügyfeleid, amikor újra meg fogod őket szólítani, akkor ők alapvetően abszolút bizalommal fognak hozzád viszonyulni és visszajönnek hozzád. Hiszen azok a pozitív érzések, élmények, amelyeket te okoztál nekik azáltal, hogy a válság alatt is tartottad velük a kapcsolatot, megmarad bennük, és hozzád fognak fordulni, és nem más céghez fognak elmenni.

A másik nagy előnye az, hogy az ilyen típusú ügyfélkapcsolatok azt eredményezik, hogy a te terméked, a te árad, a te szolgáltatásod a számukra egyértelmű, és nem kérdéses, hogy jó, megfelelő, és bízni fognak benned. A harmadik fontos dolog, hogy ha pedig pozitív érzések, élmények maradnak valakiben, akkor innentől kezdve a kötődés, a lojalitás, a hozzád való egyértelműen pozitív viszony meg fog maradni, és téged fognak újfent választani, és tőled fognak vásárolni, és rólad fognak mesélni.

Mindenképpen tedd bele a buksidba, foglalkozz az ügyfeleiddel, gondolkozz velük hosszú távon, ápold velük a kapcsolatot most, pontosan azért, hogy pozitív érzések, élmények maradjanak veled kapcsolatban. Amikor majd normalizálódik  a helyzet, akkor újra téged válasszanak, vagy ha kihozol egy új terméket és egy szolgáltatást, akkor ők lesznek azok, akik első körben meg fogják vásárolni, hiszen bíznak benned, ismernek téged, tudják, hogy ki vagy, és azt is tudják, hogy te segíteni, támogatni akarod őket.

Ha tetszett küld tovább az ismerőseidnek, üzleti partnereidnek, segítsd az ő fejlődésüket!

——————————————————————

További hasznos tartalmakat itt találsz, kattints ide és nézz körbe!

 

#legendasugyfelelmeny #legendasszolgaltatasugynokseg #lepjujszintreavallalkozasoddal

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Lépj velünk kapcsolatba