????????️ [Vevőelégedettség] A legendás köszönés

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

 

 

????????️ [Vevőelégedettség] A legendás köszönés

 

További hasznos tartalmakat itt találsz!

——————————————–

„Sokféle köszönési forma, szokás van. Egyes népeknél olyanok is, amelyek számunkra meglehetősen furcsának tűnnek. Az afrikai musssai törzsről például azt jegyezték fel, hogy a bemutatkozásnál, köszönésnél a markukba köpnek az ottaniak. A tibetiek meglengetik kalapjukat, kinyújtják a nyelvüket, s bal kezüket fülük mögé illesztik. A maoriknál meghitt köszönési forma az orr összedörzsölése. Angliában – számunkra ez is feltűnő – a nő köszön előre. Ami tehát másutt kifogástalan udvariassági forma, az nálunk illetlenség is lehet.

            A köszönés az emberi érintkezés legmindennaposabb formája. Vigyáznunk kell tehát, hogy megfelelő módon, megfelelő időben köszönjünk.

A köszönésnél az udvariasság általános szabályai érvényesülnek. Tehát: a férfi köszön előre a nőnek, a fiatalabb az idősebbnek.

Természetesen ez alól is van kivétel. Ne várja például egy fiatal lány, hogy idős férfi ismerőse előre köszönjön neki.

Még egy kivétel: ha valaki olyan helyiségbe lép be, ahol már tartózkodik valaki, köszönjön előre, tekintet nélkül arra, hogy odabenn férfiak, fiatalabbak vannak.”*

????           De mi van akkor, ha ez a helyiség egy bolt egy bevásárlóközpontban? Például ruhabolt. Ami vagy egy hatalmas terem, vagy különböző formájú és méretű állványok meg polcok labirintusa. Az ügyfél belépéskor talán nem is látja az eladókat, és az eladó sem látja, hogy ki lép be. Amúgy is kialakult az a népszokás, hogy kóválygunk a bevásárlóközpontban, néha belépünk egy üzletbe, mintha láttunk volna valamit, gyorsan kiderül, hogy mégse, akkor kilépünk, sétálunk tovább. Nem feltétlenül akarunk vásárolni, nem látjuk az eladókat, egészen személytelen a helyzet, tehát eszünkbe se jut köszönni. Így az is mindegy, hogy férfi vagy nő van benn, idős vagy fiatal, és hogy mi magunk mik vagyunk.

            Mindehhez gyorsan és pontosan hozzászoktak az eladók is. Kevés kivételtől eltekintve nem köszönnek ők sem, nem keresik a szemkontaktust, mintha nem is érdekelné őket, hogy aki belép, abból esetleg vásárló lehetne, sőt akár még újravásárló is. Ugyanakkor az sem rendkívüli, hogy amikor az eladó észreveszi az üzletbe lépőt, és ráköszön, talán még azt is megkérdezi, miben tud segíteni, akkor a másik is nagy valószínűséggel köszönni fog, és legalább egy-két másodpercre megáll, odafigyel.

Ez az alapja mindennek, a figyelem. Családi, baráti beszélgetések során is elvárjuk a figyelmet. Nem véletlenül szoktuk mondani, hogy ha nem érdekel, nem mesélem tovább. Mert amikor nem magunkban gondolunk át újra és újra valamit, hanem meg akarjuk osztani egy számunkra fontos emberrel, amit átéltünk, amit tapasztaltunk vagy éppen amit kitaláltunk, elképzeltünk, akkor muszáj, hogy az a másik figyeljen ránk, folyamatosan mutassa ki, hogy érdekli, amit mondunk. Csak így tudunk kiteljesedni, így tudjuk megosztani örömünket és bánatunkat.

????           Vásárolni is így tudunk a leghatékonyabban. Jogos elvárás, hogy amikor bemegyünk egy üzletbe, hogy vegyünk valamit, akkor az üzletet érdekelje, hogy milyen termékre van szükségünk, minket pedig az érdekel, hogy mi a választék, mik a lehetőségeink az adott (ruha)boltban.

Tehát ahhoz, hogy mindkét fél jól járjon, figyelnünk kell egymásra. Ehhez először észre kell vennünk egymást, aminek a legbiztosabb és legszebb módja, ha köszönünk.

Te és a munkatársaid mindig köszöntök?

További hasznos tartalmakat itt találsz!

#retentionjelentése #fogyasztóimagatartás #vásárlóiszokások #ügyfélélmény #onboardingfolyamat #ügyfélelégedettség #vevőielégedettségmérése #vevőelégedettség #kérdőív #élménytérkép #conciergecallcenter

*    Forrás: Burget Lajos – Kovácsvölgyi Sándor: Hogyan viselkedjünk? Móra Ferenc Könyvkiadó, Budapest, 1962, 15–16.

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Lépj velünk kapcsolatba