????‍???????? [Vevőelégedettség] A legendás zab

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

 

[Vevőelégedettség] A legendás zab (Benedek Elek nyomán)

További hasznos tartalmakat itt találsz!

——————- 

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy gazda, aki július végén, augusztus elején felkérte Jakabot, hogy arassa le a zabot.

Elmegy ez a Jakab a mezőre, de nem aratja le a zabot, sőt vissza se jön a mezőről.

            Megmérgesedik a gazda, küldi a kutyát, hogy harapja meg Jakabot, de a kutya nem harapja meg Jakabot, így Jakab sem aratja le a zabot.

Akkor küldi a gazda a botot, hogy verje meg a kutyát, de a bot nem veri meg a kutyát, a kutya nem harapja meg Jakabot, Jakab nem aratja le a zabot.

???? Küldi a gazda a tüzet, hogy égesse meg a botot, de a tűz nem égeti meg a botot, a bot nem veri meg a kutyát, kutya nem harapja meg Jakabot, hát Jakab sem aratja le a zabot.

Elküldi a gazda a vizet, hogy oltsa el a tüzet, de a víz nem oltja el a tüzet, a tűz nem égeti meg a botot, a bot nem veri meg a kutyát, a kutya nem harapja meg Jakabot, így Jakab sem aratja le a zabot.

Menjen a bika, igya meg a vizet! De a bika nem issza meg a vizet, a víz nem oltja el a tüzet, tűz nem égeti meg a botot, bot nem veri meg a kutyát, kutya nem harapja meg Jakabot, s Jakab nem aratja le a zabot.

????️  Szól a gazda a mészárosnak, vágja le a bikát, csakhogy a mészáros nem vágja le a bikát, a bika nem issza meg a vizet, a víz nem oltja el a tüzet, tűz nem égeti meg a botot, bot nem veri meg a kutyát, a kutya nem harapja meg Jakabot, Jakab nem aratja le a zabot.

            A gazda megérti, saját hatáskörben nem tudja megoldani a problémát, tehát a hatósághoz fordul, elmegy a szolgabíróhoz, és megkéri, kapja el a mészárost, büntesse, vesszőztesse meg.

A szolgabíró megérti a problémát, és megy, megbünteti, megvesszőzteti a mészárost, a mészáros levágja a bikát, a bika megissza a vizet, a víz eloltja a tüzet, a tűz elégeti a botot, bot megveri a kutyát, a kutya megharapja Jakabot, Jakab végre learatja a zabot, de úgy, olyan tökéletesen, hogy egy szem nem marad. Olyan legendás szolgáltatást nyújt, hogy ha nem lennének az előzmények, a gazda biztosan rajongó ügyfele lenne.

De miért tartott ez ennyi ideig?

❓ Vajon Jakab miért nem akarta teljesíteni a vállalt feladatot? És mit csinált helyette? Mert azt nem gondolhatta, hogy a gazda akkor is kifizeti, ha nem csinál semmit.

És a gazda miért küldözgetett mindenféle közvetítőt, ahelyett, hogy már legelőször maga ment volna ellenőrizni Jakabot? Mégis mire számított? Hat új – tulajdonképpen alkalmatlan – munkatársat vett fel annak érdekében, hogy a hetediket, Jakabot rábírja a munkavégzésre, és amikor mind a hat kudarcot vallott, akkor kért csak hivatalos segítséget.

Elég drága lett ez a zab. Vajon miként tudja értékesíteni?

És Jakab? Ha híre ment a megbízhatatlanságának, hogyan kap munkát, és milyen munkát kap? A többiekről nem is beszélve.

       ❗     Ha a gazda az első pillanatban kimegy Jakabhoz, és megtudakolja tőle, mi a baja, miért nem dolgozik, azonnal tud reagálni. Például közösen módosíthatták volna a szerződést. Vagy rögtön megválik Jakabtól, és felvesz mást, aki örömmel és azonnal vállalja a munkát.

Mert lehet akármilyen világ lustája vagy világ bolondja ez a Jakab, a megfelelő munkaszervezés, illetve a munkatárs-kiválasztás és -motiváció a gazda dolga lett volna, aki a keletkezett időveszteségért és anyagi kárért csak magát hibáztathatja.

 

            Nálad mindig megfelelő a munkaszervezés és a munkatárs-kiválasztás?

 

További hasznos tartalmakat itt találsz!

#retentionjelentése #fogyasztóimagatartás #vásárlóiszokások #ügyfélélmény #onboardingfolyamat #ügyfélelégedettség #vevőielégedettségmérése #vevőelégedettség #kérdőív #élménytérkép #conciergecallcenter

 

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Lépj velünk kapcsolatba