Lali „amerikás” fiú. Szereti a szabadságot, főleg azt a szabadságot, ami „Amerikából” Magyarországon látszik. Olyan szabad akar lenni, mint egy igazi „amerikai”, ezért úgy dönt, belevág a legnagyobb szabadságba: büfét üzemeltet az út mellett, egy tavacska partján. Igen, éppen úgy, ahogy a nagyok az óceán túloldalán. Mert cél a vevőelégedettség.
A verdák jönnek-mennek az úton, meg-megállnak a büfénél, kinyújtóztatják a lábukat, esznek meg isznak valamit, aztán továbbállnak. A legjobb haverok ott lógnak Lalival, zajlik az élet, néha beesik valami bonyodalom, egy feszült esküvői menet, egy kis nő, egy kis üzlet, dől a lé, minden oké.
☝️ Vagy mégsem?
A helyzet az, hogy mégsem. Gond van: Rossz helyen van a kocsi.
A vevőelégedettség csak ábránd, ha nem teszünk érte
Nem véletlenül ez a fenti kijelentés az egyik legendás mondata az Üvegtigris című filmnek. A főszereplő lapos, langyos lötyögésének ugyanis épp ez az oka: a büfévé alakított lakókocsi nehezen vehető észre az útról, ezért a vevőforgalom épp hogy csak elegendő. Nem bukik bele Lali, de egy centimétert sem jut előbbre.
Hiába mondja mindenki, hogy rossz helyen van a kocsi, Lali mintha nem tudná és nem is akarná elfogadni a tényt:
- a vendégek azért nem jönnek hozzá tömegével,
- azért nem válik legendás pihenő- és találkozóhellyé az ő kis megálmodott, „amerikai” öble,
mert ennek talán tényleg az az elsődleges oka, hogy az úton autózók vezetés közben nem veszik észre a büfét. Ha van saját vállalkozásod, akkor persze tudod, hogy további okokat is fel tudnánk sorolni, amiért nem működik jól Lali biznisze, de abban egyetérthetünk, hogy ez az alap: rossz helyen van a kocsi, nem látható, senkihez nem jut el a híre, így forgalmat is csak véletlenül generál.
Ha viszont változtatni akarunk, figyeljünk arra, hogy valóban jó helyen tegyük azt meg.
Vigyázz, nehogy túltold a bizniszt!
A film végén persze Lali is megvilágosodik, kimondja ő is ezt az ominózus mondatot, sőt neki is veselkedik, hogy kitolja a jó helyre a büféjét. Változtatni ugyanis soha nem késő, belátni a hibáinkat, tévedéseinket pedig nagyon is szükséges. A hogyan azonban nem mindegy.
Lalinak segítenek a haverjai, hogy a büfékocsi végre jó helyre kerüljön, de mi történik? Tolják, tolják, tolják, végül túltolják a járgányt. Elmennek a jó helyek mellett, rágurulnak az úttestre, majd keresztben megállnak rajta. Sakk-matt a forgalomnak, sakk-matt Lali forgalmának is, hiszen jönnek a rendőrök. Akkor most mi van?
Nos, a helyzet az, hogy egy sikeres vállalkozás valóban nem jöhet létre álmok és vágyak nélkül. Azok ugyanis nemcsak fontosak, hanem szükségesek is. A vágyak és az álmok jelentik a jövőt, nélkülük nem is lehetne célunk. De! Önmagukban kevesek: szükség van tervre is, azaz a nagybetűs TERVre.
Végig kell gondolnunk és meg kell terveznünk, hogy
- milyen lépésekben,
- milyen formában akarunk
- legendás szolgáltatást nyújtani,
- olyat, amelytől újravásárló, rajongó ügyfeleink lesznek.
Ehhez meg kell találnunk a megfelelő pozíciónkat, ki kell alakítanunk az értékesítési folyamatainkat, ellenkező esetben ugyanis nem hogy vevőelégedettséget nem fogunk tapasztalni, végső elkeseredésünkben csak egy még rosszabb megoldás jut majd az eszünkbe. Mint egy büfékocsi keresztben az úton. Egy kérdésem van tehát:
Neked jó helyen van a „kocsid”?
Eljut a híred a potenciális vevőidhez? Tudnak rólad? Mit teszel még meg azért, hogy szem előtt légy? Mit teszel azért, hogy a leendő vásárlók meg is keressenek? Sőt mit teszel azért, hogy vissza is térjenek hozzád, azazhogy a vevőelégedettség is pozitív irányba lendüljön át?
Nézd át a folyamataidat, vizsgáld meg az értékesítési stratégiádat és állíts fel hozzá mérhető rendszereket, hogy ne járj úgy, mint Lali. Ha ehhez segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot itt, vagy a Facebook-, illetve LinkedIn-oldalunkon keresztül. Egy rövid beszélgetésben megnézzük, hogyan tudunk téged hosszútávon támogatni. Átnézzük az értékesítési folyamatodat, teszteljük az értékesítőidet és segítünk megtalálni a fejlődési pontokat.
További hasznos tartalmakat itt találsz!
#retentionjelentése #fogyasztóimagatartás #vásárlóiszokások #ügyfélélmény #onboardingfolyamat #ügyfélelégedettség #vevőielégedettségmérése #vevőelégedettség #kérdőív #élménytérkép #conciergecallcenter