A legendás zab (Benedek Elek nyomán)
Frissítve: 2022.12.07.
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy gazda, aki július végén, augusztus elején felkérte Jakabot, hogy arassa le a zabot. Elmegy ez a Jakab a mezőre, de nem aratja le a zabot, sőt vissza se jön a mezőről.
Megmérgesedik a gazda, küldi a kutyát, hogy harapja meg Jakabot, de a kutya nem harapja meg Jakabot, így Jakab sem aratja le a zabot.
Akkor küldi a gazda a botot, hogy verje meg a kutyát, de a bot nem veri meg a kutyát, a kutya nem harapja meg Jakabot, Jakab nem aratja le a zabot.
Küldi a gazda a tüzet, hogy égesse meg a botot, de a tűz nem égeti meg a botot, a bot nem veri meg a kutyát, kutya nem harapja meg Jakabot, hát Jakab sem aratja le a zabot.
Elküldi a gazda a vizet, hogy oltsa el a tüzet, de a víz nem oltja el a tüzet, a tűz nem égeti meg a botot, a bot nem veri meg a kutyát, a kutya nem harapja meg Jakabot, így Jakab sem aratja le a zabot.
Menjen a bika, igya meg a vizet! De a bika nem issza meg a vizet, a víz nem oltja el a tüzet, tűz nem égeti meg a botot, bot nem veri meg a kutyát, kutya nem harapja meg Jakabot, s Jakab nem aratja le a zabot.
Szól a gazda a mészárosnak, vágja le a bikát, csakhogy a mészáros nem vágja le a bikát, a bika nem issza meg a vizet, a víz nem oltja el a tüzet, tűz nem égeti meg a botot, bot nem veri meg a kutyát, a kutya nem harapja meg Jakabot, Jakab nem aratja le a zabot.
Legendás büntetés?
A gazda megérti, hogy saját hatáskörben nem tudja megoldani a problémát. A hatósághoz fordul, elmegy a szolgabíróhoz, és megkéri, kapja el a mészárost, büntesse, vesszőztesse meg.
A szolgabíró megérti a problémát, és megy, megbünteti, megvesszőzteti a mészárost, a mészáros levágja a bikát, a bika megissza a vizet, a víz eloltja a tüzet, a tűz elégeti a botot, bot megveri a kutyát, a kutya megharapja Jakabot, Jakab végre learatja a zabot, de úgy, olyan tökéletesen, hogy egy szem nem marad. Olyan legendás szolgáltatást nyújt, hogy ha nem lennének az előzmények, a gazda biztosan rajongó ügyfele lenne.
De miért tartott ez ennyi ideig?
Vajon Jakab miért nem akarta teljesíteni a vállalt feladatot? És mit csinált helyette? Mert azt nem gondolhatta, hogy a gazda akkor is kifizeti, ha nem csinál semmit.
És a gazda miért küldözgetett mindenféle közvetítőt, ahelyett, hogy már legelőször maga ment volna ellenőrizni Jakabot? Mégis mire számított? Hat új – tulajdonképpen alkalmatlan – munkatársat vett fel annak érdekében, hogy a hetediket, Jakabot rábírja a munkavégzésre, és amikor mind a hat kudarcot vallott, akkor kért csak hivatalos segítséget.
Elég drága lett ez a zab. Vajon miként tudja értékesíteni?
Hogyan lehetett volna ez legendás munkakapcsolat?
És Jakab? Ha híre ment a legendás megbízhatatlanságának, hogyan kap munkát, és milyen munkát kap? A többiekről nem is beszélve.
Ha a gazda az első pillanatban kimegy Jakabhoz, és megtudakolja tőle, mi a baja, miért nem dolgozik, azonnal tud reagálni. Például közösen módosíthatták volna a szerződést. Vagy rögtön megválik Jakabtól, és felvesz mást, aki örömmel és azonnal vállalja a munkát.
Mert lehet akármilyen világ lustája vagy világ bolondja ez a Jakab, a megfelelő munkaszervezés, illetve a munkatárs-kiválasztás és -motiváció a gazda dolga lett volna, aki a keletkezett időveszteségért és anyagi kárért, a legendás munkavégzés elmaradásáért csak magát hibáztathatja. A kérdés most már csak ez:
Nálad mindig legendás a munkaszervezés és a munkatárs-kiválasztás?
Ha segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot itt, vagy a Facebook, illetve LinkedIn-oldalunkon keresztül. Egy rövid beszélgetésben megnézzük, hogyan tudunk téged hosszútávon támogatni. Átnézzük az értékesítési folyamatodat, teszteljük az értékesítőidet és segítünk megtalálni a fejlődési pontokat is. Dolgozzunk együtt!
További hasznos tartalmakat itt találsz!
#retentionjelentése #fogyasztóimagatartás #vásárlóiszokások #ügyfélélmény #onboardingfolyamat #ügyfélelégedettség #vevőielégedettségmérése #vevőelégedettség #kérdőív #élménytérkép #conciergecallcenter