Az tudtad, hogy a vállalkozásod fejlődésének titkai a munkatársaidnál vannak?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

 

ITT A HANGANYAG:

 

Az elmúlt időszakban két nagyvállalatnak segítettem tanácsadóként a call center-ük fejlesztésében.

Újabb projektbe kezdtem most bele, ez pedig egy hotel felkérésére történik, ahol a munkatársakkal kapcsolatban dolgozunk együtt. Cél pedig, hogy hogyan lehet fejleszteni a munkatársakat, hogyan tudnak különleges élményt és szolgáltatást nyújtani, maradandó emléket adni a szállodában.

Ezekkel a tanácsadói projektekkel összefüggésben osztom most meg Veled a tapasztalataimat, mert mindhárom bizniszben van közös pont a munkatársak fejlesztésével kapcsolatban.

Leültem a dolgozókkal beszélgetni, hogy mi van a munkatársak fejében.

A következő három kérdéskörre kerestem a válaszokat:

  1. Mit szeretnek, imádnak a saját munkájukban? Mit nem szeretnek, utálnak a munkájukban?

Sokan meg tudták fogalmazni, hogy mit és miért szeretnek csinálni illetve melyek azok a folyamatok, amelyeket nem kedvelnek. Voltak például, akik szeretnek ügyfelekkel beszélni, de nem szeretnek adminisztrálni vagy elvégzik a munkájukat, de a társ osztályoktól, munkatársaktól nem kapnak megfelelő információt és ez frusztrálja őket.

Miben jók, miben gondolják, hogy ők igazán kiemelkedőt tudnak nyújtani? Pl. precízek, pontosak, odafigyelnek a vendégekre stb.

  1. Mi a legnagyobb kihívása, frusztrációja, elakadása a munkájával kapcsolatban? Hol érzi, hogy a munkahelyének több segítséget, támogatást kellene nyújtania?

Olyanokra gondolok, mint például a munkatárs úgy érzi, hogy többet szeretne értékesíteni, de nincs meg hozzá a megfelelő tudása vagy támogatást vár nyelvtanulás tekintetében vagy két társterület közötti információáramlás pontosabb és rendszeres legyen.

Ezekhez kapcsolódóan mik azok az ötletek, amik a munkatárs fejében benne vannak, de erről nem kérdezik meg őt vagy ritkán szoktak róla beszélgetni vagy akkor merült fel benne.

 

  1. Milyen valószínűséggel ajánlanák munkahelyüket 1-10 skálán, ahol a 10-es a mindenféleképpen ajánlanám és az 1-es a soha, semmilyen formában? (NPS – Net Promoter Score)

Bármilyen értéket adnak meg a válaszolók, meg kell kérdezni az okát. Ekkor ki tudják fejteni, mi okoz nekik gondot, kihívást, frusztrációt.

Mit kell tennie a munkahelynek ahhoz, hogy egy bizonyos idő után is ott dolgozzon (pl. 2 év múlva) ? Ezzel a munkaadó információt kap arról, hogy a munkatárs ambícióját, motivációját, fejlődését mivel lehet támogatni úgy, hogy minőségi és egyre jobb munkát adjon ki a kezei közül.

Ezeket Te is be tudod építeni a bizniszedbe. Számos olyan hasznos ötletet fogsz kapni, amelyre új terméket, új szolgáltatást vagy új értékesítési csatornát ki tudsz alakítani. Láthatod, hol tartasz most és erre lehet olyan rendszert felépíteni, ami rajongó ügyfeleket hoz és különleges élményt nyújt a vásárlóidnak, vevőidnek, vendégeidnek, pácienseidknek.

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Lépj velünk kapcsolatba