Az elmúlt hónapokban 2 nagy multi cégnél kezdtem el külsős tanácsadóként abban segíteni, hogy hatékonyabb és eredményesebb legyen a vállalkozások ügyfélszolgálata. Mind a két óriás szervezet nagylétszámú call center-t működtet (bank és lapkiadó biznisz), és szeretne többet, jobbat és hatékonyabban nyújtani.
A projektek több különböző területet érint, például munkatársi kompetenciák, ügyfél kiszolgálási folyamatok, értékesítés, újraértékesítés, minőségbiztosítás, riportok, de mégis van néhány olyan közös pont, amely nemcsak nekik, hanem nekünk vállalkozóknak is fontosak.
A legfontosabb ilyen fontos szempont, hogy ha valami újat akarsz kialakítani, változtatni, fejleszteni a vállalkozásodban – például több vásárlót, kevesebb panaszt, jobb értékelést a vevőidtől -, akkor minden esetben vond be a munkatársaidat (sőt a vevőidet is). Mindig hallgasd meg őket, kérd ki a véleményüket.
Gyűjts tőlük ötleteket, javaslatokat, mert hidd el, sokszor ők tudják igazán, mi is történik a bizniszed egyes folyamataidban.
Amennyiben jó a csapatod, akkor őszintén meg fogják osztani, ami bennük van.