Hogyan segítettük hozzá ügyfelünket 12 millió forint extra bevételhez 10 hónap alatt Legendás ÜgyfélÉlmény Rendszerrel?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

12 millió forint extra bevétel 10 hónap alatt a Legendás ÜgyfélÉlmény Rendszer módszertannal!

A számítógépeket és rendszergazdai szolgáltatásokat értékesítő TZteam Kft. több mint 12 millió forint extra bevételt ért az elmúlt 10 hónap alatt, és megduplázták a klubtagságuk átlagos profit tartalmát.

 

Rövid összefoglaló

Ebben a projektben azt a célt tűztük ki, hogy egy olyan új értékesítési folyamatot alakítsunk ki a klubtagsági rendszerhez, amely lehetővé teszi, hogy a régi és aktív klubtagok csatlakozzanak az új klubtagsági rendszerhez. Illetve a teljesen új ügyfelek számára hatékonyan lehessen értékesíteni.

A Legendás ÜgyfélÉlmény Rendszer segítségével sikerült elérni és túlszárnyalni az elvárt eredményeket, hiszen a bevezetést követően havi szinten átlagosan 1 millió forint extra bevételt jelent a mai napig az új tagsági rendszer.

Az új értékesítési folyamathoz összeállítottuk a backstage, azaz háttér folyamatokat, ezzel biztosítottuk, hogy nemcsak egyszeri kampányban (2020. augusztus-szeptember), hanem folyamatosan lehessen értékesíteni a klubtagságot.

 

Eredmények

Az új klubtagsági rendszer bevezetése 10 hónap alatt 12 millió forint extra bevételt hozott. A rendszerfejlesztések, a munkatársak beoktatása és a teljes kampány megvalósításának költségeinek figyelembevétele mellett 5 millió profitot termelt a TZteam Kft. számára, a 2020. szeptembere és 2021. júniusa között időszakban, az új klubtagok száma közel 500 fővel növekedett.

LÜÉR_eredmények

 

Hogyan értékelte az ügyvezető?

„Őszintén nem gondoltam volna, hogy ilyen fantasztikus eredményeket fogunk elérni! Amikor megháromszoroztuk a klubtagsági tagságunk árát, én is elbizonytalanodtam.

Az elmúlt egy év eredményei teljesen meggyőztek, hogy jó úton járunk, és ezt Laciék rendszerének köszönhetjük. ”

Takács Zoltán TZteam Kft. ügyvezetője

 

 

I. Legnagyobb kihívások és problémák

Az egyik legnagyobb kihívás a korábbi klubtagsági rendszerrel, hogy a benne lévő tagok évről évre folyamatosan lemorzsolódtak. Átlagosan 30-40%-a hosszabbította meg a tagságát a következő esztendőre. Ez jelentős bevétel kiesést jelentett a cég számára.

Hiányzott egy előre átgondolt és eredményes vevő-utánkövetési folyamat, ami segít az ügyfelekkel aktív kapcsolatot tartani, illetve biztosítja, hogy egyszerűen újra értékesítsenek a klubtagok számára (pl. klubtagság hosszabbítást, számítógépeket, szervíz szolgáltatást…).

Legendás ÜgyfélÉlmény Rendszer

A klubtagság szolgáltatásai és árai évek óta nem változtak, így fontos cél volt, hogy magasabb profit tartalmú terméket fejlesszünk. TZteam Kft. tulajdonosa megértette, hogy korábbiakhoz képest egy újfajta megközelítést szükséges használni.

Ezek után vágtunk bele Legendás ÜgyfélÉlmény Rendszer segítségével egy új értékesítési folyamat kialakításába, amely nemcsak egyszeri kampányt jelentett, hanem folyamatos eladási rendszert adott a teljes a cégnek.

 

 

II. Legendás ÜgyfélÉlmény Rendszer Megvalósítás terv

Az első legfontosabb lépésként összeállítottunk egy megvalósítási tervezetet a meglévő klubtagok megtartására és a régi, de már lejárt tagok részére. Úgy gondoltuk, hogy sok azoknak az ügyfeleknek a száma, akik még nem már nem tagok, de “még nem hűltek ki”  és van lehetőségünk visszahozni őket. A legfontosabb célunk az volt, hogy az új és magasabb árazású (és profit tartlamú) terméket elfogadják és átváltsanak (termék upgrade).

Másrészt egy hosszú távú értékesítési folyamatot készítettünk elő, amivel az új ügyfelek számára tudták értékesíteni hónapról hónapra. Fontos szempont volt, hogy olyan rendszert hozzunk létre, amelyet a munkatársak sikeresen tudnak alkalmazni a mindennapokban (pl. a bolti értékesítésnél, a szervizben, a rendszergazdai szolgáltatásnál).

Legendás ÜgyfélÉlmény Rendszer_Megvalósítási_terv

III. Megvalósítás lépései

Új értékesítési kampány

A korábbi évektől eltérően több hetes piackutatást végeztünk három különböző szegmensben: a meglévő ügyfelek, a régi, de nem aktív ügyfelek és a feliratkozók körében. A célunk az volt, hogy megtudjuk, hogy milyen kihívásokkal, problémákkal szembesülnek a számítógépek használatával kapcsolatban.

Legendás ÜgyfélÉlmény Rendszer_Teljes_kampany

A válaszok kiértékelése alapján készítettünk egy edukációs sorozatot, amellyel lényegében előizzítottuk a meglévő és leendő klubtagokat az új szolgáltatásra. A 6 hetes szórakoztatós-tanítós érintések után, elindult a meglévő és régi, de nem aktív klubtagok számára az “upgrade” értékesítése, azaz az új termékbe átterelés.

A másfél hétig tartó kampányban közel 200 klubtagot sikerült átvinni az új tagsági rendszerbe vagy újra aktiválni, ez több, mint 2 millió forint extra bevételt jelentett a cég számára.

De itt még nem volt vége, sőt innen indult el igazán a sikertörténet…

 

Új folyamatos értékesítési rendszer kialakítása

Már 2020 májusában megfogalmaztuk, hogy nem egy egyszeri értékesítési kampányt akarunk létrehozni, hanem egy olyan Legendás ÜgyfélÉlmény Rendszert, amely a folyamatos értékesítést maximálisan támogatja. Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, olyan klubtagsági terméket és hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat kellett létrehozni, amely a potenciális (ideális) vevők számára vonzó.

Több célcsoportban gondolkoztunk, hiszen magánszemélyek, kis és nagyobb vállalkozások is megtalálhatók a vevők között. Ezért bár első körben csak egy klubtagsági terméket hoztunk létre (Családi Klubtagság), azonban októberben megjelent egy céges verzió is (Üzleti Klubtagság), majd novemberben követte egy újabb klubtermék (VIP Light klubtagság), amely már a nagyobb cégekre fókuszált (www.szeretemaszamitogepem.hu).

Átnéztük és újraalakítottuk az online és a bolti értékesítési folyamatokat, illetve szerviz folyamatokat. Megkerestük a különböző ügyfél értékesítési lépésekben hol vannak a kulcs értékesítési pontok, amelyek lényegében (azaz ezen múlik, hogy sikerül vagy sem) eldöntik a végső eredményeket.

Olyan tagsági rendszert akartunk, amely nem hagyja magára a tagokat, hanem folyamatosan kapcsolatot tart velük. Ezért is kerültek be olyan szolgáltatásokat a tagságba, amelyek ezt a törődést erősítik (pl. kibővített karbantartások száma, kényelmi szolgáltatás, születésnapi köszöntő, havi 15 perces konzultációk, dedikált munkatárs, egyedi ajánlatok…) és természetesen lehetőségeket teremtenek az újabb termékek vagy szolgáltatások értékesítésre a klubtagság ideje alatt.

 

Új backstage folyamatok

Ahhoz, hogy a bevezető kampány és folyamatos értékesítés elinduljon és működjön szükség volt a háttérfolyamatokat és munkatársi folyamatok is átnézni, fejleszteni.

Első lépésként bevontuk munkatársakat a termékfejlesztési szakaszba, az ő javaslataikat is felhasználva készültek el az új klubtagsági termékek. Teljesen új megközelítésű értékesítési, telefonos, online és email értékesítési scripteket készítettünk, amelyeket beoktattunk a kollégáknak, amelyeket a mai napig utánkövetünk.

Legendás ÜgyfélÉlmény Rendszer Bolti folyamat
Egy backstage fotó a bolti folyamat fejlesztéséről

 

Létrehoztunk a SalesAutopilot rendszerben egy új riport rendszert, dashboard-ot a vezetőknek és a munkatársaknak, amelyek folyamatos visszajelzést adtak az aktuális eredményekről. Összeállítottuk a kulcs mutatószámokat, amelyek iránymutatást nyújtottak ahhoz, hogy hol kell növelni a teljesítményt (pl. kiadott ajánlatok számában, indított hívások számában, bolti ajánlások számában…)

Jelenleg is együtt dolgozunk a céggel, így azt is elmondom, hogy az elmúlt 1 évben már több esetben is belenyúltunk a folyamat egy-egy lépésébe azért, hogy tovább növeljük a hatékonyságát. Hiszen finomrahangolni mindig lehet és kell is! 🙂

 

IV. Kampány tanulságok

Piackutatás és edukáció

Azt gondoljuk, hogy a termék ekkora sikert nem ért volna el akkor, ha nem végzünk egy széleskörű piackutatást. Bár a munkatársak sok-sok hasznos információt tudtak az ügyfelekről, a vásárlási szokásaikról, azonban az igazi frusztrációk, problémák a vevőktől érkeztek.

Erre a tudásra épített edukációs-izzítós folyamat szinten kulcs volt abból a szempontból, hogy szuperül előkészítette a belépésre, átlépésre a régi és az aktív klubtagokat. Sőt, ezek az eredmények nagy önbizalmat adtak az értékesítőknek, a szerviz munkatársaknak ahhoz, hogy elhiggyék, működik az új termék, amely 3x annyiba került mint korábbi (9900 Ft helyett 29900 Ft).

 

Standard munkafolyamatok

Ha nem nyúltunk volna hozzá az értékesítéshez kapcsolódó háttérfolyamatokhoz, rendszerekhez, akkor nem tartana itt a cég 2021-ben. Korábbi ad-hoc munkafolyamatok helyett előre automatizált vagy átgondolt, fejlesztett betanított lépések lettek bevezetve. A munkatársak pontosan tudják, hogy mit szükséges tenniük, mit várnak el tőlük. A Legendás ÜgyfélÉlmény Rendszer segítségével a front és backstage folyamatokat párhuzamosan fejlesztjük, hiszen így lesz egymást eredményesen támogató lépéssorozat.

 

Hol vannak a kulcs értékesítési pontok?

A kulcs értékesítési pontokat azért fontos megtalálni egy értékesítési folyamatban, mert ezek határozzák meg, hogy mi lesz a következő lépés, azaz milyen irányba fog eldőlni az eladás. A TZteam Kft.-nél is megkerestük ezeket az érintési pontokat, így  a teljes cégnél tisztában voltak azzal, hogy hol dől az értékesítés. Akár a weboldalon, akár az üzletben vagy amikor a szervizből felhívják az ügyfeleket.

Az egyik ilyen nagy felismerés volt, amikor a tervezés folyamán kijött, hogy a ha az ügyfél gépe a boltba kerül, az értékesítési és upsell arány jelentősen megnő. Így lett az egyik szállóige azóta is:

Legendás ÜgyfélÉlmény Rendszer

Utánkövetési rendszer

Az értékesítési folyamat a klubtagság vásárlásával nem zárul, hanem folytatódik. Nincs megállás! Minden klubtag esetében készült egy éves kapcsolattartási-megtartási terv, amelynek célja, hogy “ne essenek ki az ügyfél fejéből”, azaz kapcsolatban maradjanak. Érezze, hogy törődnek vele illetve segítsen abban, hogy a klubtagsághoz tartozó ajánlatokat, egyedi lehetőségeket elegáns módon eljuttassa a számukra. A cél egyértelműen, hogy a belépő klubtagok megújítsák a tagságukat a következő esztendőre is.

További hasznos tartalmakat itt találsz az újraértékesítéssel kapcsolatban!

 

 

[Ingyenes Felmérés] Hol hagysz pénzt az asztalon és mit tegyél, hogy kitörj belőle?

Te elégedett vagy a vállalkozásod 2021-es értékesítési eredményeivel? Nem valósultak meg az értékesítési céljaid és eredményeid?
Azt érzed, hogy nem hatékonyak a folyamataid, munkatársaid? Van már egy ügyféllistád, de nincsen értékesítési rendszered? Rengeteg a stresszel nézel szembe nap, mint nap?

Töltsd ki ingyenes felmérésünket itt: https://legendasszolgaltatas.hu/hol-hagysz-penzt-az-asztalon-ingyenes-felmeres/

Valamilyen problémád az értékesítési eredményekkel kapcsolatban?  Töltsd ki az ingyenes felmérésünket, tudd meg hogyan törj ki ebből és azt, hol hagysz pénzt az asztalon!

 

 

Neked is szívesen segítünk!

Kíváncsi vagy arra, hogy a cégedben hogyan tudnád felpörgetni az értékesítést? Vagy egy csomó ügyfeled, de nem tudod, hogy értékesíts számukra újra és újra? Fogalmad sincs róla, hogyan tudnád megtartani őket? Próbálkoztál már több dologgal, de egyik sem működött igazán?

Szívesen segítünk! Kérj 30 perces, díjmentes konzultációt tőlünk! Töltsd ki a blog alján található űrlapot és mi 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot!


Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Lépj velünk kapcsolatba