[Vevőelégedettség] Kávéházi élmény

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Kávéházi élmény

Nyár, kora délután, belváros.
Van egy szabad órám, iszom egy kávét.
A családias kávézókat szeretem, de ha már erre járok, beülök a nagy belvárosi szórakozóhelyre. Párszor voltam már itt este, de nappal még soha.
Belépek. A helyiségben ketten vagyunk. A pult mögött egy szőke lány, a pult előtt én.
Köszönök, és kérek egy hosszú kávét külön hideg tejjel.

Amíg fő a kávé, végignézek a termen. Ez aztán a legendás ügyfélélmény: bármelyik asztal bármelyik székére leülhetek!
Mennyire más ez a helyzet az esti ketrecharchoz képest. Amikor szabad székről nem is álmodunk, csak egy kis vízszintes felületről, ahova legalább a poharat le tudjuk tenni. Különben a ruhánkra megy a tartalma, nem a torkunkba.
Ilyenkor mások a törvények. A különböző asztaltársaságok megbízzák a legrátermettebb tagjukat, hogy a cél érdekében a leghatékonyabb fogyasztói magatartással szerezzék meg mielőbb a szükséges italokat.

A kávé lefőtt. Pislogok egyet, és a pult felé fordulok. Nyúlok a kávéért.

Valami nem stimmel.
Felmérem a terepet: csészealj, csésze. Kávé. Sok kávé.
A pultoslány egy számot mond. Túl sok a kávé. És túl világos.
A tej! Hol a tej? Hol a kiöntő, a kancsócska, egy pohárka, csészécske… Bármi, amiben a külön hideg tejnek kellene lennie. Rosszat sejtek.

– Jól látom, hogy beleöntötted a tejet a kávéba?
– Igen.
– Ne haragudj, de én külön kértem.
A lány néz. Nem grimaszol, nem mosolyog, csak néz.

Azt hiszem, nem érti vagy nem is érdekli, hogy ez így nem jó. Én, a vevő, az ügyfél kértem valamit, de nem azt kaptam.
Tudom, hogy kemény munka a vendéglátás. Azt is tudom, hogy az éjszakai nagyüzemben nincs se idő, se energia az ilyen finomságokra, mint a külön hideg tej. De hogy nappal sincs, az már baj. De nem, nem az ő bajuk, az enyém.
Én ültem be rossz helyre. A nagy belvárosi szórakozóhely az éjszakai vendéglátásra épít. Ha jó esti programokat szervez, az ügyfelei visszatérnek és újravásárolnak. És amíg elegendő a profitjuk, a nappali vendéggel nem foglalkoznak.
– Természetesen megiszom így is, köszönöm – mondom. Fizetek, és a pultnál állva iszom meg a kávét.

#legendaslife #ugyfelelmeny #legendasszolgaltatas #elmenyalapuertekesites #tojjad

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Lépj velünk kapcsolatba