A marketingfolyamatok automatizálása lehetővé teszi a hatékonyabb és eredményesebb marketing tevékenységek végrehajtását, hiszen segítségével a marketingcsapatok időt takaríthatnak meg, miközben jobban és hatékonyabban kommunikálhatnak a potenciális ügyfelekkel és a meglévő vásárlókkal is. A Legendás Szolgáltatásnál épp ez (is) a célunk: ügyfeleinknek új vevők szerzése, a régiek megtartása és rajongóvá tétele a marketingfolyamatok automatizálásának bevetésével.
Az automatizált marketingfolyamatok
Az automatizált marketingfolyamatok lehetővé teszik az ügyfélinterakciók követését és optimalizálását, mivel általuk az ügyfélinterakciók automatikusan követhetővé válnak, ahogyan az ügyfélnyomonkövetési folyamatok is automatikusan indíthatók és finomíthatók.
A marketingfolyamatok automatizálásának köszönhetően személyre szabott üzeneteket és ajánlatokat küldhetünk az ügyfeleknek a megfelelő időpontokban és a megfelelő csatornákon keresztül, amely növeli a vásárlói élményt és elősegíti a lojalitást.
Az automatizált folyamatoknak hála az adatokat is gyorsabban és hatékonyabban tudjuk elemezni, amely segít a marketingcsapatoknak azonnal reagálni a kampányok eredményeire és így finomítani a stratégián. Jó, ha tudjuk, hogy ezek a folyamatok képesek a különböző adatforrások összekapcsolására és szegmentált marketingkampányok végrehajtására is, ami ma már megkerülhetetlen a piacon a célzottabb üzenetek hatékonysága érdekében.
Költséghatékonyság mindenekelőtt
Az általunk is kínált automatizált rendszerek bevezetésével a vállalatok, cégek csökkenthetik az emberi erőforrásokra fordított költségeket is, nem beszélve az időigényes és manuális feladatok számáról. Mivel ezek a rendszerek széles körű technológiákat és eszközöket foglalnak magukba, nem árt, ha pontosan látjuk, mi mindenben tudnak segíteni üzletünk sikerességében.
A marketingfolyamatok automatizálásának típusai
- E-mail marketing automatizálás: Ez az egyik leggyakoribb automatizált marketingrendszer, amely lehetővé teszi az e-mailek automatikus kiküldését a megfelelő időpontban és a megfelelő üzenettel az előre meghatározott csoportokba tartozó felhasználóknak.
- Landing oldal automatizálása: Célzott látogatókat vonzhatunk egy adott oldalra, amely konkrét cselekvésre ösztönzi őket, amilyen a feliratkozás, letöltés vagy vásárlás.
- Szegmentált marketing automatizálás: Ez az automatizálási típus lehetővé teszi a célzott és személyre szabott marketing kampányok kivitelezését egyedi, az ügyfél vagy az érdeklődői csoportok specifikus szegmentumaira.
- Marketing automatizálási CRM rendszer: A CRM rendszer segítségével könnyen és átlátható módon tárolhatjuk és kezelhetjük az ügyféladatokat. A CRM-ről ITT írtunk részletesebben.
- Chatbot automatizálás: Az ügyfélszolgálati chatbotok automatizálása csökkenti az ügyfélszolgálat költségeit és azáltal, hogy a botok mindig „bevetésre készek”, javítja az ügyfélkapcsolatokat is.
- Közösségimédia-automatizálás: Ennek a típusnak a segítségével a cégek hatékonyabban kommunikálhatnak a közösségimédia-felhasználókkal, és az időzített posztoknak, kampányoknak, hirdetéseknek köszönhetően több idő jut más marketingtevékenységre.
A marketingfolyamatok automatizálása nem ördögtől való
Ebből a korántsem teljes felsorolásból is láthatjuk, hogy a marketingfolyamatok automatizálása nem ördögtől való és tényleg nagy jelentőséggel bír az üzleti világban és a mindennapi életben is. A gépek és szoftverek ugyanis az ismétlődő, monoton feladatok elvégzését átvállalják tőlünk, ami – lássuk be – óriási segítséget jelent.
A marketingfolyamatok automatizálása továbbá kifejezetten hatékony és nagyfokú pontosságot is jelent, amivel csökkenthető a hibák és a redundáns tevékenységek száma. Nem beszélve arról, hogy – ha akarjuk, ha nem, be kell látnunk – a szoftverek, illetve a gépek többet bírnak, mint mi, emberek, és üzemeltetésük, illetve karbantartásuk is kevesebb erőforrást igényel, mint a hagyományos, manuális munka.
Ez persze nem azt jelenti, hogy humán erőforrásra már nem is lesz szükség, mert ez egyáltalán nincs így.
Az automatizált marketingrendszereket úgy kell értelmezni, mint hathatós, hosszútávú segítséget, amelynek a működése és sikeressége tőlünk, emberektől függ.
Ha segítségre van szükséged a céged folyamataihoz, a rendszereid kezeléséhez, vedd fel velünk a kapcsolatot itt, vagy a Facebook, illetve LinkedIn-oldalunkon keresztül. Egy rövid beszélgetésben megnézzük, hogyan tudunk téged hosszútávon támogatni. Átnézzük az értékesítési folyamatodat, teszteljük az értékesítőidet és segítünk megtalálni a fejlődési pontokat is. Dolgozzunk együtt!