???????? [Vevőelégedettség] A közvetett újravásárlás

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

A képen a következők lehetnek: egy vagy több ember és túra/szabadtéri

???????? [Vevőelégedettség] A közvetett újravásárlás

X De mi az a közvetett újravásárlás?
Y Olyan újravásárlás, ami nem közvetlenül valósul meg.
X És ami közvetlenül valósul meg, az maga az újravásárlás?
Y Igen. A közvetlen újravásárlás maga az újravásárlás.
X Tehát ha én elégedett vagyok egy termékkel vagy szolgáltatással, és emiatt legközelebb is ugyanazt a terméket vásárolom, ugyanazt a szolgáltatást veszem igénybe, az az újravásárlás, ugye?
Y Igen, ez az újravásárlás.
X De akkor miért kell most hirtelen közvetlennek hívni, ha eddig nem kellett?
Y Nem kell közvetlennek hívni, elég egyszerűen újravásárlást mondani.
X Ha nem mondom, hogy közvetlen, miért kell mondanom, hogy közvetett?

☝️ Y Mert a közvetett újravásárlás kicsit eltér attól, amit újravásárlásnak nevezünk.

X A termék vagy a szolgáltatás is közvetett?
Y Nem. A termék vagy a szolgáltatás ugyanolyan, mint a többi. A különbség annyi, hogy a termék vagy a szolgáltatás speciális, ezáltal az újravásárlás nem jellemző.
X Legalább Legendás Szolgáltatásról van szó?
Y Arról, bizony.
X Annyira, hogy az ügyfél Rajongó Ügyféllé változik?
Y Teljes mértékben.
X Ha minden a megszokott módon történik, és mégis más az egész, akkor segíts már, mondj valami konkrétat!
Y Persze, persze, igazad van. Vegyük például a koporsót…
X Jaj!
Y Na, ne jajgass! Vagy vegyük inkább a koszorút…
X Ne folytasd, azt hiszem, értem. Azt akarod mondani, hogy ezek olyan dolgok, amiből nem szokás rendszeresen vásárolni?
Y Sajnos szokás, csak hát egy ember legfeljebb egyet-kettőt szokott élete során rendelni, aztán már neki rendelnek mások és így tovább. De ha a koszorúkészítő nem dolgozik rendesen, annak híre megy, és mások másik szakembert fognak felkérni.
X Így viszont nem ugyanannak az ügyfélnek a visszatérése a lényeg, hanem az, hogy mindenki tudja, hogy az adott szakember terméke a legjobb. Brrr, azért ez nem a legvidámabb téma.
Y Nem. Bár a halál is az életünk „része”. De akkor nézzünk egy vidámabbat. Vegyük az esküvőt.

???????? X Az esküvő tényleg jó.

Y Igen, tökéletes példa. Mert szerencsés esetben esküvőből is kevés van az ember életében.
X Például egy. Az igazival egy van csak.
Y Pontosan. Tehát ha esküvőszervezőként Legendás Szolgáltatást nyújtasz, az adott párnak többé nem lesz rád szüksége. Persze lehet, hogy felkér majd más rendezvényre, keresztelőre vagy különleges születésnapra, de ez egyáltalán nem biztos. Esküvő viszont nem lesz több.
X De mégis lehet a Rajongó Ügyfeled?
Y Igen, lehet. És a szervező abban bízhat, hogy minél több Legendás Szolgáltatást nyújt, annál könnyebben megy híre annak, hogy ő jó, és annál több újabb ügyfele lesz. Esetleg maga a pár ajánlja a barátainak, ismerőseinek, vagy a vendégek közül kéri fel valaki a saját esküvőjére.
X Megértettem! A közvetett újravásárlás tehát azt jelenti, hogy olyan, egyszeri terméket vagy szolgáltatást nyújtok, hogy a Rajongó Ügyfeleimnek köszönhetően lesznek újabb és újabb Rajongó Ügyfeleim.
Y Hát nem ezt mondtam elsőre is? Azért örülök, hogy megértetted.

❓ Nálad hogy működik a közvetett újravásárlás?

További hasznos infókat itt találsz!

#retentionjelentése #fogyasztóimagatartás #vásárlóiszokások #ügyfélélmény #onboardingfolyamat #ügyfélelégedettség #vevőielégedettségmérése #vevőelégedettség #kérdőív #élménytérkép #conciergecallcenter

 

Érdekel a közös munka?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és 1 munkanapon belül visszahívunk. A rövid telefonos beszélgetésnek nincsen díja.  Mesélj a projektedről és mi felvesszük veled a kapcsolatot.

Lépj velünk kapcsolatba