Egy olyan egyszerű eszközt és éjszárást fogok veled megosztani, amellyel könnyedén tudod elérni azt, hogy olyan fanatikus vásárlóid legyenek, ragaszkodnak hozzád.

Az előtt azonban, hogy eldöntöd, milyen területen akarsz rajongó ügyfeleket a bizniszedben, van egy alapvető szempont, melyet Dean Jacksontól olvastam A 8 profitaktivátor című könyvében. Bármilyen folyamatot, bármilyen tevékenységet, ami a vállalkozásodban van, fel lehet osztani három részre.

Például, ha az értékesítési tevékenységedet nézzük, akkor mindig van:

  • értékesítés előtti szakasz,
  • értékesítés alatti szakasz és mindig van egy
  • értékesítés utáni szakasz.

Ezért amikor abban gondolkozol, hogy hol szeretnél nyújtani legendás szolgáltatást, különleges élményt, akkor először is döntsd el, hogy a vállalkozásod melyik részén.

Ezt jellemzően három területre szokták felosztani:

1. az első a külső ügyfeleket érintő terület, például:

  • listaépítés és értékesítés,
  • újraértékesítés,
  • ügyfélszolgálat,
  • panaszkezelés,
  • logisztika tekintetében a szállítás.

2. A második stratégiai terület, azok a partnereid, kiemelt partnereid, akik nem mások, mint

  • a viszonteladóid, vagy a
  • szállítmányozó partnereid, vagy, mondjuk, a
  • stratégiai partnereid,
  • beszállítóid.

3. A harmadik nagy terület pedig nem más, mint a munkatársaid, akár legyenek

  • külsősök, vagy
  • belsős munkatársaid, vagyis az a csapat, ami körülvesz téged.

Én azt tapasztaltam eddig, hogy bárkivel elkezdtünk közösen dolgozni, az első körben alapvetően az értékesítésre fókuszáltunk, az értékesítést néztük át, és vizsgáltuk, hogyan lehet, hogyan tudjuk fejleszteni és legendás élményűvé változtatni.

Úgyhogy azt mondom: elsőként gondold át azt, hogy milyen területen, a vállalkozásod mely területén akarsz legendás élmény nyújtani, és aztán ezt követően pedig kezdd el kialakítani.

Sikeres és eredményes hetet kívánok,
üdv
Laci