Hogyan tudod válságállóvá tenni az értékesítési folyamatodat, vagy az ügyfeleidnek a kiszolgálását, megtartását?

Hogyan tudod megtartani az ügyfeleidet, hogyan tudod elérni, hogy mikor veled valaki kapcsolatba kerül, akkor ez a kapcsolat fent is maradjon, sőt aztán ezt követően szoros kapcsolat alakuljon ki köztetek?

Mi, azt követően, hogy a válság elindult március közepétől, leültünk, és újragondoltuk a bizniszmodellünket, újragondoltuk a folyamatainkat, a tevékenységeket, az ügyfeleinket.

Megmutatom neked, hogy mi az az egyik eszköz, amit használtunk.

Dean Jackson azt mondja, hogy minden tevékenység, ami a bizniszben működik,  különböző, úgynevezett érintési pontokon megy át. Lehet szó az értékesítésről, beszerzésről, munkatárs-kiválasztásról, hívhatjuk ezt munkafolyamatnak is. Bármilyen tevékenységről beszélünk, minden egyes folyamat felosztható 3 lépésre. Három fontos részre.

Mindig van egy előtte lévő szakasz, egy alatta lévő szakasz és egy utána lévő szakasz. Ha az értékesítésre gondolsz, valamit csinálsz értékesítés előtt, valamit csinálsz az értékesítés alatt és valamilyen tevékenységet csinálsz az értékesítést követően. A legnagyobb lehetőség egy vállalkozásnak, hogy megkülönböztesse magát, hogy az ügyfeleivel tudja tartani a kapcsolatot, hogy ne vesszenek el a vásárlók, és visszatérjenek, és újra és újra vásároljanak, vagy akár beajánljanak, hogy a csalit követően ne morzsolódjanak le, akkor a vállalkozásunk egyik legnagyobb lehetősége, hogy a vásárlás utáni vagy érdeklődőszerzés utáni, vagy ajánláskérés utáni szakaszban valamit tesz, valamit cselekszik. Jellemzően arra vagyunk ráfókuszálva, hogy minden energiánkat beletoljuk az értékesítés előtti, aztán az értékesítés alatti eseményekbe. Nem foglalkozunk azzal, mi történik utána, akkor, amikor valaki ügyfelünk lett, megvásárolta a termékünket.

Gondolj bele, időt, energiát, pénzt nem spórolsz ki abból, hogy hirdetést rakjál össze, hogy listát állíts össze, hogy kik azok a cégek, amiket szeretnél megkeresni, hogy kik azok a potenciális vevők, akikhez el szeretnél jutni.

Aztán következik az értékesítés alatti szakasz, amikor a teljes gázra rálépsz, mész előre, és nekiállsz vele tárgyalni, személyesen, online, telefonon, e-mailben, webináron keresztül kommunikálsz, ajánlatot kérnek tőled, válaszolsz, újabb konzultáció, kiküldöd az árajánlatot, átbeszélitek, elfogadta, leszerződtetek. A szerződést követően teljesíted, amit elvárnak tőled, leszállítottad a terméket, megkapta az ügyfél, hordja, használja, elfogyasztotta, csinálja, beépítette a bizniszébe. Itt lezárul a folyamat, és ez az a pont, ahol különleges élményeket, különleges szolgáltatást lehet adni, hiszen itt a vevőd már nem vár tőled semmit, megkapta azt, amit szeretett volna. Mégis ez az a szint, hogy ha te meg akarod magad különböztetni a piacon, akár a jelenlegi környezetben is, akkor tartsd vele a kapcsolatot, segítsd.

Ha ebből a válságból megerősödve akarsz kijönni, ha az ügyfeleid fejében bent szeretnél maradni, és az értékesítési hatékonyságodat akarod növelni, akkor nézd meg azt, hogy jelenleg az értékesítési folyamatban hogyan támogatod a vásárlóidat, és alakíts ki mindenképpen egy olyan utánkövető rendszert, aminek a segítségével te a fejében maradsz.

Konkrét példa: ha valaki letöltötte a könyved egy fejezetét, akkor alakíts ki mondjuk egy egyhetes periódust, amikor megkérdezed másnap, harmadnap, ha letöltötte, elolvasta-e, mi tetszett benne, mi volt az, ami megfogta benne. Kérdezd meg, mi a frusztrációja, kihívása, mik azok az információk, amikről szívesen olvasna vagy tudna még? Mik azok a területek, amelyekben szeretne előrelépni, de nem sikerült neki? Tartsd vele a kapcsolatot, mert a fejében fogsz maradni, és ez segít majd oda, hogy az értékesítési eredményedet, hatékonyságodat tudd növelni, és úgy tekintsen rád, mint aki ebben a nehéz helyzetben is mellette volt, és segített. És ugyanez igaz a vásárlást követően. Találj ki olyan lépéseket, eszközöket, segédanyagokat, amivel tudod támogatni, hogy azt a terméket, szolgáltatást, amit tőled vásárolt, gyorsabban, hatékonyabban, pontosabban, eredményesebben tudja bevezetni például az életébe, a vállalkozásába.

Gondold át, jelenleg hogyan értékesítesz az ügyfeleidnek, nézd meg az érintési pontokat, nézd meg, hogy ezekben az érintési pontokban mivel tudsz még egy kis segítséget, támogatást adni, akár a belső, akár a külső ügyfelek tekintetében, tehát akár a munkatársaidra vonatkozólag is, és alakítsd ki a tranzakciót követően, ami lehet egy feliratkozás, egy letöltés, egy vásárlás, egy értékesítési szituáció, egy utánkövetési folyamatot, amivel továbbra is segíted, támogatod az ügyfeleid életét, akár hasznos tartalmakkal, akár segédletekkel, akár további problémamegoldó lehetőségekkel, tanításokkal, könyvvel.

Egy a lényeg: maradj a fejében. Ezt úgy tudod elérni, ha folyamatosan kapcsolatot tartasz vele, úgy, hogy a problémáinak megoldásában segítesz.

#lepjujszintreavallalkozasoddal #legendasszolgaltatas #legendasugyfelelmeny